Gå til innhold

leggetider til en 3mnd gammel baby???

Anbefalte innlegg

Skrevet

baby'n min er 3 mnd og vi faar ikke lagt han foer midnatt. Han vaakner mellom 8 og 10 paa morgenen, sover igjen et par timer paa formiddagen. Tar seg en lur paa ettermiddagen ogsaa. Han sovner ofte rundt nitiden, men da vaakner han en time senere og er da vaaken til midnatt. Noen som vet om det gaar an aa snu litt paa dette? Ser at det er veldig mange av dere som har barn som legger seg ved syv tida....

hvordan har dere faatt det til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er også 3 mnd og foreløpig har vi henne oppe til vi legger oss. Da er hun veldig flink til å sove om natten og sover gjerne til kl 9 om morgenen. Er våken 2-3 ganger og spiser da, men sovner fort igjen.

Jeg leste nettopp at fram til de er rundt 6 mnd så er det ikke så lett å få dem i noe særlig system. Men hvis du vil at gutten din ikke skal være våken til midnatt så kanskje du kan prøve å lure ham til å ta den ettermiddagsluren litt tidligere? Prøve å legge ham f.eks 30 min tidligere i starten og forskyv tida gradvis til den tiden du ønsker at han skal sove.

Snuppa her i huset er meget vanskelig å få til å sove i det hele tatt på dagtid, hun tar tydeligvis mesteparten av den søvnen hun trenger om natta og kun små "power-naps" på dagtid. Sjelden hun sover lenger enn 20-30 minutter om gangen om dagen.

Skrevet

Hei

Vi hadde det som deg fram til Bo var 3mnd, umulig å få til å sovne før vi la oss. Men vi bestemte oss en dag for at NÅ skulle det snues.

Så noen timer etter ettermiddagsluren når han startet å bli ganske så trøtt igjen ga vi han et bad og tok han inn på soverommet, han skulle ikke UT derfra før dagen etter, det hadde vi bestemt. Vi ga han så mye mat han klarte å få i seg og la han i senga si og slukket lyset. Han sovnet momentant men våknet så klart etter en time. Da bare ga vi han mer mat, rugget på senga og fikk han til slutt til å sovne igjen. Etter noen dager sluttet han å våkne etter en time. Jeg var overrasket over hvor lett det gikk, trodde det skulle være helt umulig. Lykke til :-)

Skrevet

heihei!

Hehe førstegangs her!

Føler ikke jeg kan noenting!

Men over her stod det at 3 mnd gammel ikke sov mer enn 20 - 30 min av og til?

Jeg har pusta litt lettere i dets siste., for folk forteller meg at i begynnelsen er det ``bare`` amme, sove og kose som teller!

Skrevet

Hørest veldig kjent ut, HI. Jeg har sittet oppe til 2-3 om natten og ammet og bysset. Men nå i det siste har hun begynt å legge seg til å sove litt tidligere (12 - 1 tiden), så det går ivertfall rette veien. (Hun er 3 mnd nå.) ;)

Skrevet

nå føler jeg meg heldig gitt!! Lillemann er totalt moden for sengen rundt kl 19-20 om kvelden, da sover han til rundt 3, får mat, sovner med puppen og sover til rundt 9-10. alt ettersom.

vi har drevet og lagt han slik fra begynnelsen av, har aldri vært noe problem. Vil ambefale deg og fremskyve ettermiddagsluren, og ikke minst- legg dem når de er trøtt, ikke overtrøtt!!

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...