Gå til innhold

Hvor mye må jeg pumpe meg? Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg skal ut på byen hvor mye må jeg pumpe meg på forhånd? Hvor menge ml? Holder det med en liten flaske? Jeg har aldri pumpet meg tidligere, så er jo veldig usikker på hvor mye tulla mi trenger i tidsrommet jeg er borte til jeg kan amme henne dagen derpå? Jeg vet at det er individuelle forskjeller, men det må jo være en ca mal?

Takker for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo ann på hvor stor tulla er, om ho skal ha mat på natta eller ikke osv, men kanskje 100 ml per måltid ho skal ha til du kan amme igjen?

Skrevet

Når du først skal pumpe så kan du lik så godt gjør det helt til du blir tom for melk. Da er det opp til deg om du vil pumpe begge puppene eller ikke. Første gang jeg pumpet så kom jeg til 70 (pumpet en pupp og ammet gutten på andre) og da gikk det veldig sakte og nesten ikke melk igjen. Neste gang så ble det kun 60 men tredje gang jeg pumpet så ble det 110. Så det varierer helt! Lykke til

Skrevet

De drikker ca 15% av kroppsvekten i løpet av et døgn. Dvs 5 kg blir til 750 ml, også fordeler du det på antall måltider i løpet av et døgn. Ville pumpet mer enn det du tror du trenger, eller så kan hun få mme hvis du ikke hadde pumpet nok.

Jeg pleier å ta opp så mye jeg tror jeg trenger fra frysern kvelden før så det får tint i kjøleskapet. også pumper jeg ekstra i løpet av dagen. Hvis det jeg pumpet den dagen ikke blir brukt, blir det til en ny ladning i frysern.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...