Bare jeg er meg :o) Skrevet 22. desember 2007 #1 Skrevet 22. desember 2007 Lillegutt har brannkopper....MANGE brannkopper:o( Han smøres med fucidin og har fått antibiotika siden torsdag. Invitert til ei som er høygravid i morgen.Hvordan er smittefaren nå? Skorpe på stort sett alle!
Bea80 & Gullgutten Skrevet 22. desember 2007 #2 Skrevet 22. desember 2007 Er ikke brannkopper kontaktsmitte da? smør utslettene og dekk dem til og pass på at han ikke klør seg og tar rundt om kring og vask hendene hans ofte.
Bea80 & Gullgutten Skrevet 22. desember 2007 #3 Skrevet 22. desember 2007 http://www.hudlegekontoret.no/kategorier/sykdommer/brannkopper
Gjest Jawhol Skrevet 22. desember 2007 #4 Skrevet 22. desember 2007 vet ikke helt men hvis du har begynt behandling så er det vel ikke smittsomt lengre, og hvis du i tillegg plastrer de som ikke er dekket med klær så skull det vel gå bra. men som sagt så er jeg ikke helt sikker på dettte her da:)
Gjest Skrevet 22. desember 2007 #5 Skrevet 22. desember 2007 det slutter å smitte når det slutter å væske. er det fremdeles noen uten skope, så kan du jo smøre godt, og sette sånn bandsjeplaster over, og spørre om det er greit for henne. det smitter jo ved kontakt , og er det gjemt bort så skal det jo gå bra:)
Bare jeg er meg :o) Skrevet 22. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. desember 2007 Vet det....men han er 1 år så han klår og tar på alt.Spiser på alt og elsker å nusse og kose på alle,hehe.Dekke til er håpløst....river av med en gang. Men tenkte kanskje de ikke smittet siden han har fått behandling i tre dager?
Gjest Skrevet 22. desember 2007 #7 Skrevet 22. desember 2007 det er jo ikke helt det samme som et virus vet du... det er væsken som smitter, så så lenge det kommer væske så kan det smitte ved berøring/kontakt. men de tørker fort inn da, så du kan jo være heldig , og at de er tørre i morgen:) hvertfall hvis de er små... jeg husker jeg har brukt krem og penicilin i en uke i to gangene jeg har hatt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå