Gå til innhold

Tror dere dette funker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt annet enn å gi mat på natten? Eller må en fortsette å vugge i evigheter på natten da? Babyen min er 7 mnd og vil ha puppen i munnen mye av natten for å kunne sove. Ferber er ikke et alternativ her i huset.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du å vugge babyen i vognen når den våkner? Det funker!! Og jeg er så glad for det, for alle har sagt at da kommer hun til å venne seg til det og at det ville bli problemer, men det er bare tull.. hvertall her i huset! Legg babyen i vognen for kvelden og vogg når den våkner.. ikke ta den opp av vognen. vi brukte fire netter :)

Skrevet

Ja tenkte på vognen. La dere henne i sengen etter det da? Sluttet hun å ville ha mat på natten og hva gjorde dere hvis hun våknet netter senere?

Skrevet

Vi er på femte natten nå. Hun har ikke fått mat noen av nettene. Hun våknet flere ganger å ville ha, men da vugget vi henne i søvn igjen. Vi bestemte at det skulle være morgen kl 6 og da fikk hun mat. I går natt sov hun fra sju til fem uten å våkne. Altså ingen vugging i går natt. Nå sover hun i sengen sin. Vi vugget ikke når vi lå henne for kvelden, for det kan de sikkert fort bli vandt til. De våkner fordi de vil ha mat og nærkontakt og når de skjønner at det ikke er noe servering så sover de over.. de våkner ikke for å bli vugget. Det står at ved tilbakefall legger du barnet i vognen og vugger. Men man må jo se ann tilfellet da. Kan jo være noe de trenger. Lykke til!

Skrevet

Dette hørtes bra ut :) Ble hun skrikete utover de første nettene da eller gikk det bra? Vet at babyen vår sovner lett av vugging i vogna si så tror dette er en løsning for oss

Skrevet

Første natten våknet hun sikkert ti ganger før tolv :) og to ganger før kl seks. Andre natten våknet hun ikke før ett, så fire og halv seks (da fikk hun mat) tredje natt våknet hun elleve, to, fire og åtte (første måltid) fjerde natt sov hun fra sju til fem, fikk mat kl fem og sov til kvart over åtte. Nå sover hun fortsatt i sengen sin :) Håper hun sover hele natten i natt også. Nå våknet hun! Skulle ikke ha skrevet det hehe! Ikke noe mønster i våkningen som du ser!

Skrevet

Ser at det ikke er noe mønster. Hvordan gikk resten av natten da?

Skrevet

Dytter på denne litt igjen jeg :)

Skrevet

mamman min anbefaler vann hun for puppeavvenning... tilby vann når babyen våkner. da skulle det ta to netter sa hun. ;p

Jeg bare forklarte henne at nattavvenning ikke er aktuelt her enda siden han bare er 5 mnd.

Men den vugge i vogna metoden deres er jo kjempesmart. Og så er det så bra dere har funnet noe som funker UTEN den forbaska Ferberkuren (som det forøvrig blir advart mot nå)

Skrevet

Ferber kuren, er det den der barna skal skrike seg i søvn? Men hvordan vet du om barnet vil ha mat eller kos? Og hvor lenge skal man vogge før man liksom forstår at det er sultent? Jeg har så problemer med sønnen min.. Men alltid når han våkner tar jeg ham opp og gir ham mat. Burde kanskje ikke gjøre det når det bare er 1 time siden sist han fikk mat. Men (utenom da når det er 1 time siden sist) så suger han MINST like ivrig som han gjør på dagtid. Og han spiser seg ferdig og så kan jeg legge ham igjen og så sovner han på relativt kort tid. Må få legge til at han var stor når han kom ut, er stor nå og trenger ofte mat på dagtid også. Han er 4 1/2 mnd og helsesøster mener han ikke trenger mer enn pupp. Han kan jo sove lenge om han vil. Har hatt noen netter der han sover opp mot 8-9 timer.

Kan jeg vugge han i vogga i steden for vogn? Han sover i vogge på vårt soverom om natta.

Skrevet

Ferber er der de skriker seg i søvn, men denne metoden skal uansett ikke brukes før babyen er 6 mnd. Det blir sagt at når babyen er 6 mnd og spiser minst to fulle måltider med fast føde trenger de ikke mat på natten lengre. Det du kan prøve er jo å vugge han i vogga for å se om han sovner, men dersom han begynner å skrike når han er såpass liten ville jeg ha tatt han opp og gitt han mat. Det kan jo være at du får utsatt spisingen på natten på den måten :)

De trenger ikke mer enn pupp før de er 6 mnd, men ca 50% av barna begynner å sove lengre perioder av seg selv etter at en begynner med grøt.

Skrevet

Jeg forstår ikke at noen kan la barna skrike så masse. Jeg får vondt inni meg. Nå hadde vi riktignok ikke problemer med jenta (er 2 1/2 nå) for hun har et sovehjerte som er til å misunnes. Men noen netter når hun fikk tenner og kanskje var litt overtrøtt var jeg inne å roet henne/trøstet henne, og da måtte jeg jo la henne gråte litt før jeg gikk inn.

Jeg tenker mer sånn nå at viss jeg bare gir ham når han gråter får jeg legge meg ned å sove igjen raskere enn om jeg vugger han for da våkner han mest sannsynlig igjen etter 1 time eller noe. Men når jeg gir ham mat sover han kanskje 3-5 timer. Men får heller ta tak i det når han har passert 6 mnd og begynt med fast føde viss det fremdeles er et problem da..... !?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...