Gå til innhold

Forlater dere jeg også.....


Hepsi

Anbefalte innlegg

Det var hyggelig så lenge det varte. I går ble jeg fraktet i ambulanse til sykehuset og operert i hui og hast. Det viste seg at egget hadde festet seg i egglederen og vokste der til egglederen i går sprakk. Blødning i bukhulen og lang operasjon med fjerning av blod og den ene egglederen. Unner ingen de voldsomme smertene jeg har vært igjennom. Kom hjem fra sykehuset nå i kveld, og har det etter forholdene bra. Tror ikke det helt har gått opp for meg at jeg har mistet lille bebis, har nok med å komme meg fysisk. Har tre sår på magen etter operasjonen, så ikke så lett å bevege seg. Jaja folkens. Jeg er ved godt mot og er klar for å prøve igjen om 2-3 mnd. Lykke til med alt det hyggelige dere skal igjennom. Går jo bra med de aller fleste.

 

Klem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig trist å høre:( Kjempesynd det gikk sånn:(

 

Fikk du plutselig vondt eller har du hatt småvondt noen dager?

Bra du kom deg på sykehuset fort...høres veldig skummelt ut.

 

Ønsker deg ihvertfall lykke lykke til med prøving om en stund igjen...

 

Sender deg masse masse trøsteklemmer...og håper julen din blir okey selv med denne triste opplevelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj... Det var da voldsomt...! Trøsteklem sendes din vei med en gang...Det der hørtes grusomt ut, både misting av spiren selvsagt og det andre du måtte igjennom....Håper du kommer deg til hektene fort samt er ferdig med smertene... Og jeg håper virkelig vi begge to kan sees her inne om 2-3 måneder ja...*klappe varsomt på*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å høre at du mistet :( Jeg var gjennom samme prosedyre som deg i september. Måtte også fjerne en eggleder. Var utrolig dårlig lenge etterpå (mye pga blodtapet). Håper du kommer deg raskt på bena igjen. Den første uka må du nok regne med å merke litt til sårene, men det blir relativt raskt bedre.

 

Det hjelper deg sikkert lite akkurat i dag, men jeg kan trøste deg med at jeg allerede er gravid igjen, og det er bare 3 mnd siden jeg ble operert (fakstisk i dag). Er 5 uker på vei.

 

Håper du kommer deg raskt i form igjen og at du snart har en ny spire i magen din.

 

Trøsteklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøsteklemmer :-) Så fint å høre om deg som er gravid igjen. Egentlig litt godt å høre fra noen som har vært gjennom det samme. Etter forholdene er jeg i utrolig mye bedre form allerede i dag! Har mindre smerter i sårene, men blir fort sliten. Tar det med ro... Så blir det nok bedre dag for dag. Jeg mistet veldig mye blod, men fikk tilført over 1 liter under/etter operasjonen.

 

Til deg som lurte på smerter. Det gikk ikke over flere dager. Begynte med svimmelhet og oppkast på morgenen, deretter gradvis sterkere magesmerter høyt oppe i magen. Tror det satt der pga blødningen som spredde seg, og hver gang jeg pustet inn stakk det til. Helt grusomt!

 

Men, ikke gå og vær bekymret folkens. Selv om det er endel enkeltepisoder her inne som høres fælt ut, så går det jo bra med de fleste. Men det er lett å henge seg opp i det som ikke går bra. Senk skuldrene og pust med magen. Jeg satser med friskt mot om noen måneder, og skal definitivt ha tett oppfølging med tidlig ultralyd.

 

Hvordan er det med deg nå "Bea" & bitteliten? Hvor ofte skal du til ultralydkontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hepsi.

 

Jeg er 5+1 i dag og har allerede vært hos legen 2 ganger (for å sjekke stigning i HCG). Den første målingen så veldig bra ut, den andre målingen får jeg først svar på mellom jul og nyttår (og de kan jo ikke si så mye ut fra bare en verdi). Litt surt å måtte vente så lenge pga helligdagene. Skal på UL 2. januar. Da er jeg 6+4. Var redd for å komme inn på UL så tidlig at de ikke kunne se noe, for da ville jeg bare blitt mer redd enn hva jeg behøver. Føler at jeg blir fulgt veldig godt opp. Men etter den tidlige UL regner jeg ikke med å få noe tettere oppfølging enn hva alle andre får... Så snart det evt er konstantert at det sitter inne i livmoren er det jo på lik linje med alle andre graviditeter.

 

Må innrømme at for min del har det ikke bare vært glede etter at jeg ble gravid. Er veldig engstelig for at det skal gå galt igjen. Men jeg har egentlig en veldig god følelse, for jeg har masse symtomer og det hadde jeg ikke sist.

 

Lykke til med prøving på en ny spire. Håper den sitter like raskt som for oss.

 

Juleklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får håpe resultatene ser bra ut! Skjønner at du blir utålmodig pga helligdagene. Men, det går nok bra. Krysser fingrene for deg og at ultralyden blir en fin opplevelse:-) Og at du da kan senke skuldrene litt.

 

Jeg har det bedre dag for dag. Sårene i magen kjennes litt fortsatt, men blir mindre og mindre vondt. Beveger meg lettere:-) Gråter litt innimellom av hele situasjonen, men mannen min og jeg tar godt vare på hverandre og gleder oss til neste forsøk. Han har vært helt fantastisk i denne tiden!!

 

 

Juleklem tilbake:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...