Gå til innhold

Vannkopper??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er det slik at selv om man har hatt vannkopper som barn, så kan man bli smittet igjen? Trodde man da var immun, men kjenner jeg blir litt skeptisk til å møte et vennepar med barn som har utbrudd av vannkopper...... Har tross alt bare 4 uker igjen til termin og vil nødig ta noen sjanser... Det er visstnok mot slutten av en graviditet det kan være ugreit for gravide å bli smittet. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du hatt det får du det ikke igjen. Min datter på 13 år har nettopp hatt, eller hun har vel det enda, men det er ikke noe farlig for meg.(lege og jm har fortalt med det, da jeg har rådført meg) Og hadde jeg født nå som datteren min fortsatt er smittsom, er det heller ikke farlig da babyen er beskyttet i 6 mnd etter den er født pga av mors antistoffer. Så bare møt venneparet du :-)

Skrevet

man kan få vannkopper flere ganger, men det er veldig sjeldent. det mest vanlige er en gang.

Skrevet

Jeg også er informert om at man kan få vannkopper flere ganger, men at dette er sjelden.

Skrevet

Har ikke hørt at man kan få vannkopper flere ganger, men man har viruset i kroppen, og dette kan gi helvetesild. Dette er vanligst hos eldre, og ellers mennesker med dårlig immunforsvar, etter f.eks. kreft. - Men da er det viruset som bryter ut i sykdom av seg selv,- ikke at man blir smittet av andre. Du trenger nok ikke bekymre deg eller ta noen spesielle forhåndsregler :)

Skrevet

Jeg har hatt vannkopper to ganger, en gang som barn og en gang som voksen. Mel legen sa dette var ekstremt sjelden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...