Anonym bruker Skrevet 22. desember 2007 #1 Skrevet 22. desember 2007 Har hatt et par tilfeller med melkekjertel som er tett....men denne ganga har jeg problemer med å få det vekk. Har en sønn (snart 5 uker) som fullammes, og i natt merket jeg en stor kul på den ene puppen. Jeg har pumpet meg jevnlig siden da, latt han suge mens det maseres, dusjet i varmt vann mens jeg maserte osv....fortsatt en klump. Vil ikke ha brystbetennelse nå i jule stria:( Noen som har et supert råd å gi meg? På forhånd takk
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2007 #2 Skrevet 22. desember 2007 Høres ut som at du gjør mye riktig. Fortsett å amme og massere. Husk å drikke mye. Når jeg merker at en betennelse er i gjære, så drikker jeg tranebær (cranberry) juice. Gammelt kjærringråd for å forebygge og eller dempe betennelse. Fungerer for meg hvertfall. Kanskje ull-ammeinnlegg også. Når jeg får kuler, kan det godt vare i 2-3 dager. Så vær tålmodig. Lykke til!
trulletrollemor Skrevet 22. desember 2007 #3 Skrevet 22. desember 2007 Babyen suger mer effektivt enn pumpen klarer, og mest effektivt er det hvor babyen har haken sin. Så jeg vil anbefale at du legger han til på den vonde puppen hver gang, med haken mot det ømme området (tvillingstilling hvis det er på yttersiden). Andre stillinger kan også være gode, som å stå over han på alle fire og ha puppen rett ned, hvis du skjønner? Når utdrivingsrefleksen er i gang kan du hjelpe til ved å forsiktig massere det ømme området i retning ut mot brystvorten. Pump heller det gode brystet til det har gått over. Surr et godt og varmt sjal rundt brystene når du går hjemme og om natten, så du holder deg god og varm. Lykke til!
gutt 07 + baby 09 Skrevet 22. desember 2007 #4 Skrevet 22. desember 2007 Du har gjort mye allerede. Men pass på å få tømt brystet skikkelig hver gang du ammer, legg barnet til d betente brystet først. Viss barnet blir mett ville jeg ha pumpet d andre brystet, da barnet tømmer brystet mer enn hva en brystpumpe klarer!!! Lykke til !!!! Har hatt bryst betennelse flere ganger, å d er veldig vondt...ikke for å skremme deg altså. Siden jeg fikk d flere ganger, så gikk jeg til legen å fikk resept på oksytosin nesespray, den er veldig effektiv (heter noe annet, men inneholder hormonet oksytosin, d er naturlig i kroppen så d er ikke farligt for barnet)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå