Gå til innhold

Noen som ringer ribbetelefonen i julen her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får dere sprø svor på ribba?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, er det virkelig en egen ribbetelefon? hehe...*ler*.

Det er sambo som lager ribba og sprø svor får han hvert år:-) Aner ikke hvordan da...

Skrevet

Dampe under folie på sterk varme først, så steke på litt svakere varme etterpå. Svora blor alltid sprø... også må ikke ribba være for mager!!

Skrevet

hehehehe nei. Følger oppskriften og ribba blir faktisk perfekt hver eneste gang. Kalkun derimot?? For en dum fugl:)

Skrevet

Nei, skal ikke ha ribbe her i huset. Skulle vi hatt ribbe hadde jeg nok skjært bort den ekle svoren som setter seg fast i tennene og som det tyter fett ut av. (urk)

Skrevet

nei:)

steker den noen timer med dyptallerken under! da får den sånn fin form:) så setter jeg den opp i ovnen når den er ferdig og setter grillen på fullt til svoren er sprø! men må følge godt med da, for det går fort;)

Skrevet

He he, artig svar. Kalkun som er sååå enkelt og greit å lage!! Får stort sett til svoren også, selv om jeg ikke er så fan av den. Liker best å skjære den av selv, men det er visst "tåpelig" sier de andre her. Hm..

Skrevet

Forresten pleier jeg følge den eldgamle metoden med å legge svoren ned i vann i langpanne en 30 minutters tid, snu den opp og langsteke ribba. Kommer ikke svoren helt så er det opp under grillelementa en bitte liten stund. Pass på hele tiden!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...