Gjest Skrevet 22. desember 2007 #1 Skrevet 22. desember 2007 Jeg har vært på skøyter - og det var vel ikke akkurat Torvill & Dean, om vi skal være ærlige og det skal vi vel nå før jul. Men jeg kan gå både forover og bakover og snurre fort (men ikke grasiøst) rundt, og det er greit. Men jeg har funnet ut at det ikke er mulig å LÆRE noen å gå på skøyter, hvordan i alle dager gjør man det på en vettug måte? Minsta velter og velter og spinner og vakler, og kan jo ikke slippes løs aleine etter "synk eller svøm"-prinsippet. Noen tips? Veit det funker veldig fint med bandy-kølle og ball, for da kommer vekta automatisk litt frampå, men før man kommer dit engang... hvordan forklare for en femåring at man ikke kan GÅ men må gli, når alle forsøk på å gli går på snørra, og ikke kan man sparke slik man tror fra for da går man også på snørra.
prekæs Skrevet 22. desember 2007 #2 Skrevet 22. desember 2007 Min eldste gikk på hockeyskolen til Stjernen. Mener å huske et kaos av armer og bein de første gangene, men det var utrolig hvor fort de lærte. Lurer på om de ikke hadde med noe å støtte seg med.Oppned bruskasse feks. Fordelen med hockeyskole var at de lånte alt sikkerhetsutstyr. Vålerenga og Manglerud star har vel noe lignende, tror jeg.
Gjest Skrevet 22. desember 2007 #3 Skrevet 22. desember 2007 Hm, jeg vil jo helst ikke involvere meg i flere fastpunkter på uka samt betale for det, så jeg tror jeg skal holde meg til å få det til innen familien. Oppned bruskasse stemmer, det hadde jeg glemt siden førstemann. Heldigvis har lillesøster mer tålmodighet enn sin storebror, som var veldig nær å¨bli banka ihjæl med egen bandykølle av sin egen mor, da han insisterte på at hvert fall skulle følges av furting og kasting av utstyr.
Dronningen! Skrevet 22. desember 2007 #4 Skrevet 22. desember 2007 Stol? Si i fra neste gang så tar jeg med skeisene mine....
Patetica fåkksi Skrevet 22. desember 2007 #5 Skrevet 22. desember 2007 Jeg har prövd aa laere en spansk mann baade aa gaa paa sköyter (det gikk til helvete) og paa ski (det gikk littegranne bedre), og jeg har ogsaa prövd aa laere en engelskmann norsk vinter-vett, á la "ikke spaser rundt som om ingen ting er paa faerde naar det har kommet nysnö over glatt is" men det funker ikke det heller. Har kommet fram til at man maa vaere norsk. Men det var vel ikke det du lurte paa. Hmm.
Turid Laila Skrevet 22. desember 2007 #6 Skrevet 22. desember 2007 Man får tak i sånn stativ til å støtte seg på og. Ser ut som ramma rundt et hockeymål nesten. Aner ikke hvor man får tak i det da! Så var kanskje ikke så mye til hjelp likevel.
ragna Skrevet 22. desember 2007 #7 Skrevet 22. desember 2007 skøyting er førjulsaktivitet nr. 1 ;-) vi bruker en bruskasse. jeg tror jenta her i huset er noenlunde lik sønnen din. blir flyforbanna og kaster utstyret i bakken ved hvert fall. djeezez christ!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå