mamma.85 Skrevet 22. desember 2007 #1 Skrevet 22. desember 2007 det fant legen min ut i går, og vi håper han kan snu seg, men legen trodde det ikke.. jeg er i uke 30 og vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. om jeg skal prøve akkupunktur eller om jeg skal prøve å få snudd han utvednig.. eller om det blir keisersnitt..
Gjest Skrevet 22. desember 2007 #2 Skrevet 22. desember 2007 Hei! Jeg fikk vite på ul på onsdag at jenta, som har ligget i hodeleie siden uke 24 plutselig har snudd seg. Jeg var på ul i uke 32 også og da lå hun fortsatt i hodeleie, men i uke 33 fant hun altså ut at hun skulle legge seg i tverrleie.... Jeg vet ikke hva som skjer nå fremover. Gynekologen som oppdaget det trodde ikke sannsynligheten var overhengende stor for at hun kom til å snu seg tilbake, og hun kan ikke vendes pga morkakas beliggenhet. Jeg skal på kontroll igjen i uke 36 (om to uker) og hvis hun ikke har snudd seg da, må jeg på ny vurdering. Jeg har IKKE lyst på keisersnitt, så jeg håper i det lengste at hun snur seg igjen!
mamma.85 Skrevet 22. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. desember 2007 of, jeg har heller ikk elyst på KS.. jeg har foranliggende morkake så jeg vet ikke om det har noe å si for om han kan bli snudd.. han har ligget slik i noen uker nå, og jeg bare ber for at han skal snu seg!! høres så fryktelig skummelt ut å bli kjært opp i magen ... *grøss* men men, må man så må man!!
Gjest Skrevet 22. desember 2007 #4 Skrevet 22. desember 2007 Jeg fikk i hvert fall vite at det ikke var gunstig å prøve å snu når morkaka ligger på fremre vegg (altså på hele forsiden av magen), fordi de var redde for at manøvren kanskje kunne løsne morkaka. Jeg er ikke så bekymra for å bli skjært i, det er heller at det tar så mye lengre tid å komme seg etterpå... Jeg skulle så gjerne ha begynt å trene ordentlig gabske med en gang, slik som de andre gangene, men med et KS er jo det uaktuelt... Kjipt.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2007 #5 Skrevet 22. desember 2007 Min baby lå i tverrleie i uke 36, og ingen var spesielt bekymret for det. Har jo fremdeles tid til å snu seg, så jeg ville ikke tatt sorgene på forskudd. Var på ny kontroll i går, uke 38, og da lå hun med hodet ned, men høyt oppe. Og i dag har jeg kjent spark i de underligste vinkler, inkludert et par typisk "tverrleie"-spark med simultansparking på hver side av magen. Men jeg er ikke bekymret, jeg. Tror at den snur seg når fødselen nærmer seg og riene klemmer den på plass, og skjer ikke det så får vi ta det derfra:-)
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2007 #6 Skrevet 22. desember 2007 Glemte å si at når jeg skriver at "ingen" var bekymret, så mente jeg jordmødrene på helsestasjonen. De så i alle fall ingen grunn til å gjøre noe i uke 36- det er veldig, veldig mange babyer som ligger "feil" helt til uke 37-38-39, og de aller fleste av disse snur seg av seg selv. Hilsen Anonym over
mukle Skrevet 22. desember 2007 #7 Skrevet 22. desember 2007 Min første lå i tverrleie frem til uke 35, da snudde hun seg m hodet ned. Ingen reagerte på det den gang, fikk bare beskjed om at hvis hun lå sånn enda lenger (tverrleie) måtte jeg til ultralyd. Men tverrleie i uke 30 hadde jeg tatt med ro! legen min sjekket leiet nå i uke 30 hos meg, trodde baby lå med hodet ned men viste ikke helt, og mente det uansett var for tildig å si noe sikkert:)
mamma.85 Skrevet 23. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 23. desember 2007 synes det er fint at legen sjekket det og fortalte meg saker og ting rundt det jeg! så jeg vet at sjansen for ks er der og at ting blir gjort deretter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå