Gjest Skrevet 22. desember 2007 #1 Skrevet 22. desember 2007 spiser dere melkeprodukter ... ?? Jeg har fått beskjed av helsesøster og ikke spise melkeprodukter, men har ikke spurt hvorfor.... Og jeg som elsker riskrem og julegrøt.... ! Idag klarte jeg ikke og holde meg mere..måtte spise litt grøt ...
wireless wife Skrevet 22. desember 2007 #2 Skrevet 22. desember 2007 Ja selvsagt spiser vi det. Tull av HS å si at du ikke kan spise det. De aller aller fleste kan helt fint spise melkeprodukter, men det finnes noen få babyer som reagerer på det. Da vil du i såfall merke det på mye magesmerter og grinete unge, samt utslett og diarè hos baby. Så lenge barnet ikke klager, så kan du helt fint spise så mye melkeprodukter du bare vil. :-)
Gjest Skrevet 22. desember 2007 #3 Skrevet 22. desember 2007 Noen ganger reagerer babyen med kolikksmerter hvis mor spiser melkeprod., men det er ikke veldig vanlig. Bare spis som vanlig du, og så kutter du heller ut melkeprod hvis babyen skulle reagere. Har virkelig ALDRI hørt noen generell fraråding mot melkeprod. for ammende annet enn v feks kolikk. Rar helsesøster...
Mayken Skrevet 22. desember 2007 #4 Skrevet 22. desember 2007 Har ammet i 13 mnd og spist akkurat det jeg vil, med måte. holdt meg litt unna løk og kål i starten. Slitter nurket ditt med vondt i magen? Da kan man bli anbefalt å holde seg unna melkeprodukter. Jeg forsøkte meg litt forsiktig frem for å se om magen til snuppa tålte de forskjellige tingene. Har heldigvis tålt alt bortsett fra hvitløk. Varierer veldig fra barn til barn.
Gjest Skrevet 22. desember 2007 #5 Skrevet 22. desember 2007 mamma'n min reagerte veldig på det når jeg sa dette her ... men kanskje det kan ha med at hun gråter en del ....HS sier også at jeg skal bare spise et eple om dagen..ikke youghert...hærregud jeg sultestreiker snart ......
Gjest Skrevet 22. desember 2007 #6 Skrevet 22. desember 2007 Hæ - skulle du bare spise ETT eple om dagen, ingenting annet?
Gjest Skrevet 22. desember 2007 #7 Skrevet 22. desember 2007 ja hun sliter med litt magevondt nurket mitt ... ! Hvitløk går kjempebra :-) Men jeg var på kaffè og kjøpte en caffemocca og det gikk ikke bra - og jeg har mine tvil at det var pga melka i kaffen.... !!!
Gjest Skrevet 22. desember 2007 #8 Skrevet 22. desember 2007 hehehe - ler ..jojo ... =) men jeg ELSKER epler og fikk beskjed om bare og spise et om dagen... =)
Mayken Skrevet 22. desember 2007 #9 Skrevet 22. desember 2007 Vil bare anbefale deg å prøve deg frem. Dette vet du bedre enn alle helsesøstre i området. Jeg forsøkte å følge helsesøsters råd da Ina ble født om mating osv. Vi sleit og hadde det ikke noe bra den første tiden, helt til jeg dreit i alt jeg fikk fortalt fra helsestasjonen og gjorde som jeg følte for selv, da gikk alt mye bedre. Finnes jo ikke noe fasitsvar på unger, da hadde jo alt gått som en drøm. Dette går seg til. Kos deg med litt grøt du og se om det skjer noe med magen til snuppa. Gjør det det, er det jo bare å holde seg unna melk en stund og se om hun blir bedre. Lykke til.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 22. desember 2007 #10 Skrevet 22. desember 2007 Jeg er superheldig, for vesla reagerer ikke på noe jeg spiser (men det kan jo skyldest mitt rare kosthol), med unntak av sprøstekt løk. Så jeg spiser jo alt jeg har lyst på, men unntak av sprøstekt løk, noe som er veldig lett å unngå!
wireless wife Skrevet 22. desember 2007 #11 Skrevet 22. desember 2007 Nja. Det er mye større sjangse for at hun reagerer på koffeinet enn melka... Forsøk i såfall å kutt ut cola, og drikk kaffe og te uten koffein.
Gjest Skrevet 22. desember 2007 #12 Skrevet 22. desember 2007 te går helt fint ikke noe problem ... ;-)
Blue Lady Skrevet 22. desember 2007 #13 Skrevet 22. desember 2007 Prøv deg frem er mitt råd! De aller færreste babyer reagerer på melkeprodukter. Mange reagerer på typiske luftmat som brus, erter, kål ol. Men ikke alle, jeg har spist alt jeg har hatt lyst på og Mina er roligheten selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå