AO3 Skrevet 22. desember 2007 #1 Skrevet 22. desember 2007 Jeg hører ikke til her riktig enda, men jeg hååååper at jeg kan kalle meg prøver om en måneds tid, jeg også! I alle fall... Jeg har et spørsmål, og tenkte at dere her inne kanskje var de som visste mest om det. Nå går jeg på p-piller (Yasmin), og har gjort dette i et års tid. Er det noen som vet om man blir fruktbar ca med en gang man slutter med p-piller, eller er det vanlig at det tar lengre tid før man får eggløsning igjen? Jeg har prøvd å finne informasjon om dette å nettet, men alle sier så mye forskjellig, jeg blir veldig forvirret. Mange blir jo gravide med en gang de slutter med p-piller, mens andre sliter mye lengre - men samtidig kan det jo være at de uansett ville brukt lengre tid, p-piller eller ikke p-piller? Jeg har alltid hatt lange sykluser (ca 6 uker, minus opptil 2 uker, pluss opptil 1,5 måned), så eggløsningstester blir helt håpløst i mitt tilfelle. Da kan jeg ende opp med å bli nødt til å teste i ukevis... Så vi får nok satse på sengekos hver dag til annenhver dag (noe vi har uansett) og se hva som skjer. Gleder meg veldig, men synes samtidig det er veldig skremmende.
lana<3 Skrevet 23. desember 2007 #2 Skrevet 23. desember 2007 Heia meg80 Tror infoen på nettet er veldig forskjellig for det varierer veldig i det virkelig liv også....Jeg gikk på babysvømming med ei på 35 som regnte med at hun skulle bruke lang tid på å bli gravid etter hun slutte med pillen..hun hadde også gått på yasmin. Hun ble gravid 3 uker etter pilleslutt. Jeg ble gravid mens jeg gikk på p-piller jeg, men mistet desverre...venninna min har blitt gravid to ganger på yasmin og har nå byttet merke for hun stoler ikke på pillene lenger... Noen blir gravid med en gang iallefall og noen bruker lang tid og slik er det jo også i for dem som aldri har brukt prevensjon...for noen tar det bare lenger tid... Hvis du vil finne ut av syklusen din er det bare å begynne å tempe....og melde deg inn i fertilityfriend.com så finner du utav syklusen din... Håper det klaffer fort for deg:)
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 23. desember 2007 #3 Skrevet 23. desember 2007 Hei, ville bare legge med min erfaring. Gikk på yasmin i min ungdom... ble gravid mens jeg gikk på dem i 2000, endet i en SA, ble gravid mens jg gikk på dem i 2002 (med annen mann) Resultatet av det er min 4,5 år gamle sønn=) Det skal veldig lite til å dempe virkningen av de pillene, jeg gikk på en del penicilin kurer og det var mest sannsynlig feilen... Men når det er sagt så gikk jeg på serazette fra juli-05 til april-06 og det tok meg 11mnd å få igjen EL.... Så det varierer nok en del ja...
honey,5pp Skrevet 23. desember 2007 #4 Skrevet 23. desember 2007 Jeg hadde gått på yasmin i 1,5 år når jeg sluttet på de for å bli prøver! Fikk igjen EL etter 2 uker,og har hatt nesten helt stabil syklus etter det.. Og jeg har aldri hatt stabil syklus noengang!
*Lykkeliten* Skrevet 23. desember 2007 #5 Skrevet 23. desember 2007 Hei! Jeg sluttet med pillene for 3 uker siden, og imårrest rant det råmelk i brystene mine.. Trur faktisk at jeg er gravid..=) Tør ikke juble enda.. =) Testet neg. igår.. :/
AO3 Skrevet 24. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 24. desember 2007 Takk for svar! Det er vel ikke noe annet å gjøre enn å prøve og se hva som skjer. Håper jeg blir som deg, honey, hadde vært fint med stabile sykluser.
AO3 Skrevet 24. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 24. desember 2007 Forresten - lykke til, Lykkeliten!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå