Anonym bruker Skrevet 22. desember 2007 #1 Skrevet 22. desember 2007 Er det helt fram til fødselen? Vil jo kanskje si at når den er levedyktig, sånn i starten av 3,trimester så kan det kalles en baby? Bare jeg som trekker på smilebåndet kanskje,når folk som er 5 uker på vei sier de har en baby i magen...
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2007 #2 Skrevet 22. desember 2007 ville vel si at det er et foster til det er født?? Vet hvertfall at det kalles embryo i starten, og så på et visst tidspunkt går man over til å si foster.
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 22. desember 2007 #3 Skrevet 22. desember 2007 Etter tre mnd så går vel foster og babyen i magen for det samme. Jeg ville i allefall lurt litt hvis folk som var 5 mnd på vei omtalte kulen sin som fosteret i magen hehe
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2007 #4 Skrevet 22. desember 2007 "ååå gud, i dag har fosteret sparket fælt", hahahaha
Fruen i huset Skrevet 22. desember 2007 #5 Skrevet 22. desember 2007 Det går fra embryo til foster i uke 10 eller 11... Har kalt det baby fra jeg så han på ul., jeg. Før sa jeg nok bare "den lille i magen". Nå er det mer "babyen vår"
Gjest Skrevet 22. desember 2007 #6 Skrevet 22. desember 2007 Det er vel fra uke 23 (hvis jeg ikke husker feil) det er sjanse for å overleve hvis fødselen starter. Dvs fra uke 23 skal du ringe føden hvis du får blod/rier etc, ikke legevakta. kanskje det er et skille der, da? Foster/barn?
ma-85 Skrevet 23. desember 2007 #7 Skrevet 23. desember 2007 På medisinsk kalles det embryo fram til uke 10, etter det. foster. Men de fleste kaller det vel babyen sin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå