Gå til innhold

Dere som er samboende med barn: Hvorfor er dere ikke gifte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen var ikke redde for å love hverandre livet og gifte oss.

Vi vra heller ikke redde for å få barn sammen.

Kun det siste er irreversibelt, og dermed det siste alvorligste steget for oss.

Mener ikke å bagatellisere det å gifte seg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke redd for å gifte meg, mener at man binder seg mye mer til hverandre når man får barn sammen, enn om man gifter seg.

Men...jeg er samboer, har vært det i *teller på fingrene* 14 år, og for meg/oss har det ikke vært viktig å gifte oss.

Vi trives sånn som vi har det vi.

Skrevet

Vi gifter oss i august =)

Vi mener det er viktig å være gift nå når vi har fått barn. Mest med tanke på alt de praktiske, men også tryggheten i at vi "tilhører hverandre".

Det som slår meg er at folk blir mer paff av at man gifter seg enn at man får barn. Synes utviklingen går feil vei...

Skrevet

Fordi vi mener at en "metallbit" på fingeren ikke får oss til å elske hverandre mer......eller binde oss "tettere sammen". Vi har det perfekt slik vi har det:-)

Skrevet

Fordi vi ikke har kommet så langt enda...har noe lunde tidspunkt klart, men det tar jo tid å planlegge, spare penger ol. Giftet oss ikke før vi fikk barn pga jeg var student, og da er det ikke så lurt ift stipend...

Skrevet

Ekteskap har ingenting med en ring å gjøre Luremus... Forlovelse du tenker på kanskje?

Skrevet

hvorfor ?

fordi jeg føler meg ikke klar for sånt enda,og det gjør ikke han heller..

Skrevet

HVa i fbm ekteskap er dere ikke klar for?

Skrevet

HI Tror du at folk som ikke har giftet seg er redde for ekteskapet? Var litt trangsynt og lite nyansert innlegg dette.

Selv er jeg forlovet, og vi tenker å gifte oss til høsten 2008. Men ekteskapet i seg selv er ikke noe mer trygghet enn et ekteskap vil jeg si. Det er personene i et forhold, gifte eller samboere, som skaper trygghet i forhold. Ikke formaliteter.

Skrevet

Vi hadde bestilt vigsel, men så ble jeg gravid. Hadde ikke lyst til å gifte meg når jeg var 6 mnd på vei. Nå har jeg mistet helt lysten på bryllup, men ikke å gifte meg. Får vondt i magen med tanke på planlegging og sånn. Har mest lyst til å dra på tinghuset og få det gjort...

Skrevet

Jeg elsker samboeren min mer enn jeg noen gang kunne trodde jeg skulle elske et annet mennenske og skal leve sammen med han resten av livet. Jeg trenger ikke love en gud jeg ikke tror på at jeg skal gjøre det eller skrive under noen papirer på det!

For noen er det viktig, for meg er det ikke det.

Skrevet

hvorfor må jeg forklare meg for hvorfor jeg ikke er klar for det ?

er det ikke bare å akseptere det at jeg ikke føler meg klar for å gifte meg ??

og for noen er det faktisk sinnsykt dyrt å gifte meg,og når jeg skal gifte meg skal jeg gjøre det skikkelig..

Skrevet

du insinuerer jo faktisk at vi ikke elsker hverandre nok til å gifte oss men få barn,ja det kan vi..

haha

Skrevet

Fordi min samboer vil ha stort bryllup og det har vi ikke råd til.

Men da det er sagt så har jeg ingen problemer med å skjønne at folk ikke gifter seg. Det er ingen vesentlig forskjell uansett (bortsett fra arvemessig).

Skrevet

Jeg vil gjerne gifte meg, men vi er bare litt treige. Blir aldri til at vi begynner å planlegge det liksom. Og så er vi ikke helt enig om vi skal ha stort bryllup eller bare stikke av og gifte oss...

Men det blir vel en dag... forhåpentligvis...

Skrevet

Det er gehlt frivillig å svare på spørsmålet i tråden - selvsagt.

Har man intet svar man vi offentliggjøre så lar man selvsagt være å svare.

Skrevet

Fordi jeg har lyst til å ha penger til drømmebrylluppet mitt uten å være avhengige av at andre skal betale for det, og det har vi ikke enda... Om et par år kanskje.

Skrevet

vi fikk barn før vi giftet oss, mannen fikk sin vilje rett og slett... han ville ikke gifte seg først.. selv om jeg prøve å forklare at får man barn sammen og det ikke går bra mååååå man ha et forhold til hverandre resten av livet uansett....

vi giftet oss da yngste var 7 mnd og eldste 2 år. og mye av grunnen er det med arv og rettigheter om det skulle skje noe.. vi hadde nok klart oss fint som samboere hele livet også....

jeg tro også at i sånne "bunnperioder" som alle forhold har innimellom kjemper man kanskje litt mer for å holde sammen om man er gift. for det er ikke like lett å bare skilles som å flytte fra hverandre som samboere...

jeg trives som gift jeg =)

Skrevet

Har ingenting med redsel å gjøre her... Tror ikke det blir så mye mer annerledes etter vi er gift, men her er det snakk om økonomisk. Når jeg først gifter meg, vil jeg ha det perfekte bryllup! Skal gifte oss i august 08... :-)

Skrevet

Carcel og Kine: Jeg tror ingen ting. Hvorfor anklager dere meg for det?

Jeg bare lurer - også har jeg foklart hvordan VI har det.

Hadde jeg lurt på om folk ikke elsket hverandre nok hadde jeg spurt om det.

Her er det dere som insinuerer ting - ikke jeg!

Skrevet

Føler at vi har vært sammen så lenge at å gifte seg blir nesten litt som en klisje... ;) hehe

Kommer nok til å gjøre det en gang i fremtiden for den økonomiske delen og arv og slikt. Men foreløbig har jeg ikke noe hastverk.

I mine øyne er ekteskapet bare en formalitet, og ikke noe som gjør noe fra eller til i forhold til hvor høyt jeg og min sambo elsker hverandre.

Skrevet

betent tema, HI. Mange kvinner kan få barn uten å kjenne faren. Les: Ikke planlagt svangerskap. Å nødvendigvis "måtte" gifte seg da er vel å regne som tvangsekteskap? Såvidt meg bekjent er dette en ikkenorsk tradisjon.

Man kan altså planlegge barn "mindre" enn det å gifte seg. Man kan få barn som resultat av sex alene- gifte seg trenger man litt tid på. Det skal litt mer til enn et ok forhold. Man må ville det på godt og ondt..

Det er ikke lengre tradisjon å gifte seg før man får barn, men gjerne etter at man har fått det. Noen vil jo gifte seg av andre grunner enn at det skal se bra ut i A4 familien!

Skrevet

Vi er gift ja! Det ble nesten et "must" etter vi fikk barn, pga økonomiske rammer og trygghet ved event dødsfall.

Skrevet

Latterligste jeg har hørt! Hvorfor i alle dager skulle dette være et betent spørsmål?

Skrevet

Fordi vi ikke har hatt råd til bryllup enda.

Er enig i at å få barn sammen er en MYE større forpliktelse enn å gifte seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...