Gå til innhold

Sykemeldt pga kynnere... Andre??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jobber som frisør og de siste ukene har det vært skikkelig mye stress på jobb, og har merket masse kynnere og stikkinger i siden.(er i 22uker og 1 dag forresten) igår var det skikkelig ille og gikk til legen.. fikk 50 prosent sykemelding. han ville egentlig gi meg full.

men han haddee så dårlig tid så fikk ikke forklart meg noen ting om hvorfor de kommer eller noe sånn. så lurer på om det er noen andre som har det sånn og hvorfor kynnere oppstår? er det pga stress og masse bevegelse?

takk for svar..:)

god jul alle sammen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg er også sykemeldt pga kynnere.

Kynnere kan gå over i premature rier, og fødselen kan starte alt for tidlig.

Kynnere kan komme av flere årsaker, stress er en av dem :)

Ta det rolig, ikke løft tungt og kos deg! Kjenn etter hva som gjør at du får kynnere, å støvsuge er ikke noe jeg gjør uten masse kynnere (en oppgave samboer har tatt over nå). Hvis ikke kynnerne roer seg ned bør du ta kontakt med lege/sykehuset, kynnere kan også komme av en infeksjon. Eks urinveisinfeksjon, rikelig vekst av streptokokk b på livmorhalsen osv. da vil en antibiotika kur stoppe kynnerne. Det er også mulig å få brikanyl, de er effektive for å stoppe kynnere. Ikke nøl med å ta kontakt med sykehuset hvis kynnerne ikke roer seg. Jeg klarer ikke å kjenne forskjell på kynnere å premature rier (av erfaring), gynekolog kan ta innvendig ultralyd å se om livmorhalsen fremdeles er lukket og umoden.

Det kan være at du er en av de heldige som har masse kynnere, uten at det er noe å bekymre seg for. Noen har dem ikke mens andre har masse.

Lykke til :)

Skrevet