Gå til innhold

Hvor mye kjøper dere for i julegave til barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har handlet for rundt 1000lappen, er det lite?

Han er jo ennå så liten at han ikke skjønner noe av det og jeg tror han kommer til å få mye av familie og venner også...

Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir rundt 1000 her også, i år som i fjor og året før der. Man får utrolig mye fint for så mye penger, og jeg synes det er en generøs gave. Kommer til å holde oss der de kommende år også. Neste år blir det jo to å kjøpe til også.

God jul til dere :)

Skrevet

Må bare si det at i min familie har mamma og papa alltid brukt rundt 1000 kr på julegaver til oss 3 barn og ca 500 på bursdags gaver.

Jeg har aldri klaget i hele mitt liv,aldri fått gjennstander som koter flere 1000 foruten sykkel og litt sånt.Har heler aldri forventet for mye av foreldrene mine.

Vi fikk en syden tur i året frem til vi var 18(hele familien asså)

Og andre ting når vi trengte det...

Vi har aldri vært opptatte av merkeklær,dyre gjenstander og krev mye av forldrene våre,verken jeg eller mine søsken.

Forledrene mine ha normal økonomi,men ikke ræva full.

Den nye familien min derimot......For en kulturforskjell fra hva jeg er vandt med....

Det er dyre gaver,mange gaver,matrialister!!Liker det ikke jeg...

Vis mine barn kunne arvet noe av min oppdragelse,ville det vært dette med bruk av penger og hva en forventer og forlanger.

Skrevet

Blir rett rundt 1000 kroner her også. Syns det er mer enn nok jeg. Han sønnen vår er ikke akkurat underernært på leker og klær og stuff fra før liksom. Hvis jeg sier 1000 kroner så er det med kalendergaven på julaften og julestrømpa med litt småstæsj i.

Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

Jeg har kjøpt for ca 2500 kr til datteren min (hun er 9 1/2 år). Men ting er jo så dyre. Hun ønsket seg et petshop lekehus til 990 kr, og et Nintendo DS spill til nesten 500 kr, og så får hun bøker og klær og billetter til "Disney on Ice" i tillegg.

Det er kanskje litt mye, men jeg kommer fra en familie der vi er vant til å gi så mye i gave. Egentlig litt teit, men sånn er det bare...

Hun fikk ikke så mye da hun var liten da... Og jeg kjøper ALDRI leker til henne (bortsett fra bøker) når det ikke er jul eller bursdag. Da må hun spare til det selv.

Skrevet

Vi har vel brukt rundt 800 kr på henne i år (hun er 2 år), har kjøpt et lekekjøkken fra oss, og en liten ting fra nissen.

Skrevet

Oi.

Trenger man virkelig bruke SÅ mye penger på julegaver til barna sine? Mine barn skal ikke få leker de ønsker seg som koster flere hundre kroner. Av erfaring med egne nieser og nevøer er det som regel ikke de dyre tingene som har høyest lekeverdi...

Skrevet

I år har vi kjøpt billett til Disney on ice og Shrek DVD.

Det hele kom under 500,- Hun får så ekstremt mye til jul av alle andre, så vi planlegger å gi henne en flott gave i februar når hun blir storesøster i stedet. Vi har foresten aldri gitt så dyr gave som 1000,- når hun er så liten, for det forstår hun ikke noe av uansett... Gavene blir nok bare dyrere for hvert år som hun blir eldre. Nå er hun 3 år.

Og...barn i dag får så mye ting og tang at de setter snart ikke pris på noen ting. Vi satset derfor på opplevelse som en av gavene i år - ikke fler leker...

Skrevet

Vis barna er vandt med og få mye og dyre ting,så kommer de bare til og forlange mere og mere etter hvert som de blir større.

Mitt tantebarn er sinnsykt bortskjemt,ho får gaver hele tiden.Til og med i andres bursdager får hun gaver.

På julaften og bursdager får ho så mye gaver at ho gidder ikke åpne de,husker ikke en gang hva hun har fått.

Har ikke lyst til og si det,men ho begynner og få en veldig matrealistisk mortbydelig væremåte.

Og ho er bare 7 år!!!!

Skrevet

Ok,jeg må bare si noe her.. Jeg har ikke barn selv enda,men neste jul har jeg jo mitt eget.. Men jeg er enebarn og pleier å få gaver til mange tusen.. Jeg FORLANGER det på ingen som helst måte! Og å si at "sånn blir ungen" er feil altså.. Man gir jo etter sånn man har lommebok ikke sant? Hvis man har 3 barn,og skal bruke 5000 på gaver til barna så sier det seg selv at det blir mindre på de 3 barna enn det blir på meg f.eks som er aleine.. Hvorfor skal man føle at man må forsvare seg bare fordi man kanskje har litt ekstra god råd i år og vil bruke penger på ungen sin? Det er vel bare koselig det? Eller? Bortskjemt er en tilstand som faktisk ikke har noe med penger å gjøre, men ren oppdragelse.. Jeg er bortskjemt jeg,men ingen merker på meg at jeg er enebarn! Jeg er ikke motbydelig og forlangende.. At en unge får mye gaver på julaften er vel blitt mere normalen og ikke unntaket..

Skrevet

I år ble det 500 kr. og det får rekke.

I fjor var det rundt 300 kr.

Så lenge hun ikke har så dyre ønsker så kjøper jeg ikke så mye heller. Får noe nesten hele året ellers.

Skrevet

ussjj.. har brukt over 2500 kr på jenta i i julegave.

Hun får stor jente seng så den kostet jo nesten 1800 kr med madrass.

I tilegg får hun en leke greie under treet som kostet 600 kr.

I tilegg får hun tøfler og en dvd i julesokken sin.

Jeg syntes selv hun har fått for altfor mye, men sengen måtte hun jo ha.

Kommer nok til å holde meg under 1000 lappen de neste julene så lenge det ikke er noe stort hun trenger..

Skrevet

Oi, ser at mange her bruker mye penger på gaver.

Vi gir for ca 500,- i år nå er hun snart 2 år.

I fjor var hun 9 mnd og da brukte vi 200,-

Uansett får de jo i bøtter og spann fra besteforeldre, tanter og onkler osv. Synes det holder i massevis jeg.

Skrevet

Vi har brukt rundt 1000,- tilsammen på begge to. Hun minste er bare 9 mnd, så ser ikke hensikten med å kjøpe dyre gaver til henne.

Gjest dagdrømmer
Skrevet

Det ble for 700-800 kr, og det syns jeg er mer enn nok. Men vi har kjøpt noe som kan være greit å ha framover, og da kjøpte vi noe skikkelig. Ellers har vi ikke spurt henne om hva hun ønsker seg, vi har ikke bygd opp forventninger rundt pakkene i det hele tatt (hun blir 4 i mars), så det hun har vært opptatt av er pynting og dorullnisser. Virkeligheten vil nok innhente oss en dag, men vi håper å få til en juletradisjon med mindre fokus på gavene. Og med litt mindre gaver rekker hun kanskje å føle begeistring for det som er inni pakken også; )

Skrevet

max 500 kr her... besteforeldrene gir 500 og 300, tanter og onkler 100 - 200.

Skrevet

Oi oi oi!! Var veldig usikker på om jeg skulle kommentere dette eller ikke - er ikke ute etter å krangle altså!! Men siden spørsmålet er hvor mye vi bruker...vi har brukt 250kr...ikke at vi ikke har mer å bruke, for det har vi om vi vil, selv om vi ikke har veldig mye penger. Jeg må bare si at jeg er sjokkert over de dyre gavene! 1000kr pr barn?? Oi oi - nei, jeg skal ikke si mer, synes bare det er helt sprøtt. For som sagt, det kunne vi også gjort, men er det nødvendig?? Og hva lærer vi de med å gi de så mange og dyre gaver?? Og barna får jo så mye uansett....nei og nei..er visst gnitne vi! Men det kan jeg fint leve med :-). Huff...måtte bare blåse ut litt :-)

Skrevet

i år så har jeg kun kjøpt en leke til 150 Kr, er kun 9,5 uker, derfor så billig. men er ikke så opptatt av pris i min familie egentlig, skal få det de ønsker seg men ikke flere tusen altså, av mamma å dei får jeg som regel ikke under tusen lappen, men siden dette er vårt første barn å hun er så liten så er det ikke vits i å bruke så mye;)

Skrevet

Gutten min er 3 år nå og vi har kjøpt han en Rattkjelke som kostet 400kr fra oss og så har vi kjøpt han togbanedeler fra julenissen som koster 250kr. Dette synes jeg er rikelig til en gutt på 3 år. Vi kommer til å holde oss til rundt 500-600kr de andre årene. Men selvfølgelig er det noe som han virkelig trenger som feks: sykkel, ny seng etc så kan det hende det blir mere brukt, men vi kjøper ikke leker for over 600kr i julegave til han.

Skrevet

har kjøpt abc bamsen til min datter,trur den kostet 400 kr..det syntes eg er rikelig....hu svømmer i leker...hu er eneste barnet i hele familien...dessuten vil eg ikke lage til tradisjon med dyre gaver...det viktigeste er kjærlighen vi har til hverandre...den måles ikke i penger:)

Skrevet

iår har vi kjøpt langrennsski til gutten vår på 5 år.. til ca 1000 kr. men så er det en fornuftig gave. vi er med i ett idrettslag med ferdig oppkjørte og preparerte skiløyper rett på utsiden her så det er da noe som kommer til å bli mye brukt og han kommer til å være med på en skiskole for barn i samme alder....

Skrevet

i år får hun bare en rattkjelke til 600,- i 2 års gave i år fikk hun en ponni å da ville jeg ikke bruke mere penger på gavene hennes i år,siden vi allerede har brukt mye, å hun vill ha stor glede av rattkjelken + alt det andre hun får

Skrevet

Jeg er 22 år og jeg får fortsatt gave fra pappa på godt over 1000 lappen. Har alltid vært sånn.

Mamma bruker vel ontrent 500 kr. (de er skilt og vi er 4 søsken)

Men er absolutt tanken som teller, jeg kommer ikke til å bruke døø mye på mine barn, men det skal være sånn at de gleder seg til jul for da får de noe stort som de har ønska seg lenge.

Skrevet

Har vel brukt rundt 1000 her og.. Var ikke så mye før, men hun er blitt 8, snart 9 og da blir gjerne alle ting dyrere. Hun får aldri ting til slike summer annet enn jul og bursdag, så det bruker jeg de pengene med god samvittighet :)

Skrevet

Har foreløpig brukt 200,- Hun er 15 mnd og vi prøver å få tak i en gyngeku vi har sett,men foreløpig kun en liten leke. Hun kommer til å få pakker i bøtter og span og vi skal ut på julaften og se om vi finner gyngekuen, om ikke så kjøper vi en annen litt stor sak til henne ... Som hun kan ha glede av til høsten også, for vi kommer gjerne ikke til å ta den med tilbake til der vi bor i utlandet...

Altså, 200,- til nå, kanskje 6-700 mer, men kun om vi finner noe perfekt for henne... Gidder ikke kjøpe dyrt bare for å kjøpe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...