Tigermor. Skrevet 22. desember 2007 #1 Skrevet 22. desember 2007 Endelig fikk jeg tid til å skrive ned min fødselshistorie! Har ikke termin før i morgen egentlig men lillegutten min kom på mandag den 17 des! Det hele startet lørdag 15 des av at jeg mistenkte at vannet kanskje hadde gått siden jeg var veeldig våt nedentil, hadde også uregelmessige svake tak i mage og rygg. I løpet av dagen ga det seg imidlertid og vi kunne dra i 60årsdagen til min mor. På søndag morgen våknet jeg av tak i ryggen som kom med 10min imellom, og de tok seg opp og ble sterkere i løpet av kort tid. Ble også ganske våt nedentil og tok derfor på et bind...det som kom der var svakt rosafarget så jeg antok at det var fostervann. Ringte til føden og fikk beskjed om å komme engang i løpet av dagen. Siden vi bor 8mil unna sykehuset fikk vi kjørt guttungen på 4,5år til besteforeldrene og dro til byen. Hadde "rier" med 10min imellom og de varte ca 40sek. Ble sjekket på føden og jordmor der mente også at det var fostervann i bindet mitt. Ble sendt hjem for å vente på sterkere rier. Siden vi hadde lang vei hjem dro vi til mine svigerforeldres hus 20min unna føden (de har hytte der vi bor og passet gutten vår på hytta). Utpå kvelden ble riene sterkere og når de kom med 5min imellom dro vi til føden igjen...da ble det full stopp! Ikke antydninger til rier engang, og ikke lak jeg mere vann heller så vi ble sendt hjem! Da kom "riene" igjen med 10min imellom gjennom hele natten, men jeg fikk heldigvis sovet godt fordi. På mandag morgen dro vi innover til føden igjen siden det var en liten misstanke om at vannet hadde begynt å gå dagen før. Ble undersøkt og hadde litt åpning og var veeldig moden så derfor ble jeg tilbudt stripping for å få fart på det hele. Jordmor fant ut at jeg ikke hadde hatt vannavgang, det var bare en liten vannblære som hadde sprukket! Strippingen gjorde virkelig susen og iløpet av det neste kvarteret hadde jeg 3 rier som var ganske sterke! jordmor så ingen hensikt i at vi skulle være på fødestua riktig enda så vi fikk gå oss tur en times tid.....benyttet den timen til å besøke en nabo som lå på barsel litt lenger ned i gangen =) Vel tilbake på fødestua ble jeg undersøkt igjen og ble strippet en gang til. Etter det kom riene tettere og tettere og ble stadig sterkere, etter en liten time fikk jeg gå opp i badekaret for å slappe av. Badekaret var litt stort for meg så sambo måtte komme opp i han også å være ryggstø for meg! Hadde en koselig time i badekaret med dempet belysning og levende lys på badekarskanten... og i bakgrunnen stod radioen på! Etter en times tid merket jeg at vannet gikk og sambo ble jaget ut av karet, han skulle slippe å sitte i mitt fostervann =) Ville opp av badekaret selv også nå for det begynte å bli ubehagelig å sitte under riene. Riene begynte å bli ganske kraftge og den beste smertelindringen for meg nå var å gå rundt i rommet, vugge med hoftene og puste puste puste! Sambo sprang etter og gnikket meg på ryggen og skuldrene! Fikk varm rispose for å dempe på ryggsmertene og den var virkelig herlig =) Etter noen timer med traving fram og tilbake på gulvet begynte jeg å få avføringstrang under hver ri og jeg ville bli sjekket for å se hvor nere utgangen lillegutt var kommet. Ble sjekket og hadde bare en liten kant igjen, hadde et par veldig vonde rier og først nå syntes jeg at det var VONDT med åpningsrier! Jordmor begynte å le da jeg etter en ri utbrøt." AU, nå gjorde det jo vondt på ordntlig"! Da jeg kjente at jeg måtte trykke snudde jeg meg instinktivt så jeg ble stående på alle 4 i senga, jordmor kom med en saccosekk så jeg kunne støtte meg på den! Etter 2 pressrier var lillegutt endelig ute og han skrek med engang =) Fikk 2små rifter som ble pyntet på med hvert sitt sting! En helt utrolig opplevelse for både meg og sambo, og jeg er kjempestolt av meg selv for at jeg enda en gang greide meg uten smertestillende! Hele fødselen varte i knapt 5timer og lillegutts vitale mål var 2970g og 47cm 34cm rundt hodet! (Kommer ikke inn på min side enda heller så nicket mitt er helt feil enda)
melkekua™ Skrevet 22. desember 2007 #2 Skrevet 22. desember 2007 Gratulerer så mye med prinsen ) Kos dere masse framover ) En flott fødselshistorie!
Suss@ med 3 gutter Skrevet 22. desember 2007 #3 Skrevet 22. desember 2007 gartulerer så mye til deg:) God jul!
la_mia_vittoria Skrevet 22. desember 2007 #4 Skrevet 22. desember 2007 Gratulerer så mye med den lille gutten!! :-) Ønsker dere en riktig God Jul og lykke til fremover.
Siza m/prinsesse og juleprins Skrevet 22. desember 2007 #5 Skrevet 22. desember 2007 Gratulerer så mye med guten:) Hørtes ut som en flott fødsel dette, og for en herlig størrelse på gutten:) Kos dere masse, og GOD JUL med et nytt familiemedlem:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå