Gå til innhold

Herregud, jula koster 10-15 000 kr totalt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gaver, klær, blomster, bordpynt, mat, drikke osv...

Hvor mye bruker dere, og får dere ikke svi? Orker ikke alle de utgiftene samme måned til neste år...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke hva jula har kostet oss totalt i år, men er vel strengt tatt egentlig bare gavene, så noen 1000 har det nok blitt. Mat må vi ha uansett, klær har vi alle, litt ekstra snop, men ikke i ubegrensede mengder.

Har spart 5500 kr som vi skal ha når januar kommer, for å slippe å få smalhans i januar. Har ikke mye penger på konto nå, dessverre. Men maten er i hus, med tilbehør. Julebrus og cognacen til far, har middager til alle dager samt kalkun til nyttårsaften i boks. Må kanskje supplere litt med noe småtterier i mellomjula da...

Skrevet

Vi har sykt mye lån i år, og har bevisst brukt lite penger. Handla julemat

(godteri, mat, frukt) for 1000, 450 (!) for juletre, ca 2000 på julegaver. Klær og blomster og bordpynt har vi ikke kjøpt.... Blir nok jul likevel;-)

Skrevet

I år skal vi bort, så da blir det ikke så ille.

Men tja...7000,- kanskje.

Men de årene vi er hjemme, og har gjester her, går det fort en 15 000,- ja.

Skrevet

Ja, den koster flesk - men så er det ille hyggelig også da :o)

Har nok bruklt 10 000 på juleting ja ;o) hvis ikke litt mer.......

i januar kommer vi nok til å merke det litt ekstra...men har heldigvis en god sparekonto som vi kan ta av hvis det kniper !

Skrevet

Bare julegavene koster det samme som du nevner.. I tillegg kommer da klær, mat, drikke, julepynt, blomster osv osv

Har gått greit økonomisk i og med at sambo har en del ekstra inntekter nå. Men vurderer å begynne å sette av penger mnd til neste jul for å unngå at hele desember lønna går til jula..

Skrevet

Jula blir ikke dyrere enn hva man selv gjør det til.

Rett i underkant av 6000,- har vi brukt totalt. Med mat, gaver, klær og juletre. 2000,- av disse pengene er julegaver til meg og samboeren, så det kunne vi spart enda mer på, om vi ville.

Skrevet

vi har ikke brukt noe nesten på jula i år.

Skrevet

Vi har brukt ca. 15 tusen. Går fint det. Men hadde nok klart å ordne til jul billigere om det skulle bli trangt på nyåret. Måtte jeg velge, hadde jeg valgt en billigere jul.

Skrevet

I år har vi nok brukt drygt 20 000 på jula, men det er et skikkelig unntaksår, siden vi ikke har tenkt å kjøpe ny flatskjerm hvert år.... Så den store summen inkluderer julegaven til oss selv fra oss selv...

Skrevet

I åe har vi brukt 1500-2000 kroner. Har laget gavene selv (unntatt til unga. De ville blitt skuffa over hjemmelaget konfekt og håndavtrykket til minien min:) ) Bruker klær vi har fra før av, samme pynten som i fjor..Det er stort sett mat som koster penger. Men er jo ikke nødvendig å kjøpe dobbelt så mye som det vi spiser og dyreste sort av alt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...