Gå til innhold

Drikker ikke muslimer alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget i går noe som var nytt for meg. Skulle ta en runde blandt de ansatte for å høre hvem som skulle ha øl til julelunchen, og da sa han ene at det ikke var noe vits å spørre xxxx fordi han er muslim og ikke drikker. Mulig jeg er uvitende, men ser da ofte folk man skulle tro er muslim (pga. opprinnelse) ute i helger som drikker?? Er det bare de som er veldig sterke i troen og følger til punkt og prikke som ikke drikker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal ikke drikke alkohol om man er muslim, men er mange som gjør det for det.

Skrevet

Egentlig skal de ikke det,nei.

Jobber sammen med en muslim, ´"Allah tilgir" sier han og tar seg et glass!

Skrevet

Strengt tatt så drikker ikke muslimer, men ikke alle tar det så

nøye. Jeg hadde spurt.

Gjest BigMama og februargutta
Skrevet

ekte muslimer skal ikke drikke nei... men mange som drikker ja!

Skrevet

Kristne skal jo ikke drikke alkohol de heller, men mange gjør det allikevel...

Skrevet

Hihi, pappa er muslim og drikker alkohol. Men, så ser ikke jeg på han som veldig muslim fordi han praktiserer ikke islamen. Det ligger bare i familien mer som en tradisjon.

Skrevet

Det finnes de som er troende og praktiserende muslimer (altså null rus og ikke sex før ekteskap +++) Men så har du de som er troende men ikke praktiserende.

Skrevet

sjiraff, hvor har du det fra?

Skrevet

Jeg er gift med en muslim. Han praktiserer det ikke, så han drikker, røyker og spiser svin også. Han er født muslim men ser ikke på seg selv som muslim. Han har brødre i Tyskland og nederland, og alle dem drikker og spiser svin å...

En troende muslim skal be 5 ganger om dagen, ike drikke, ikke røyke og heller ikke ha sex før eksteskapet...

Skrevet

Det blir vel omtrent som at kristen ikke skal ha sex før ekteskapet...

Skrevet

Jobber blandt mange muslimer, og det er det samme med dei som med kristne. Noen er ikkje praktiserende, og dei drikker. Mens andre stiller edru på julebord. Synest ikkje det er så merkelig.

Mange som kaller seg kristne, men drikker...

Skrevet

Dere som sier at kristne ikke kan drikke, hvor har dere det fra?

Det er ikke noe bud eller "lov" om sier noe om det, annet enn at det står at man ikke skal drikke seg full. Men mange kristne velger derfor å avstå helt fra alkohol. Mens andre, som jeg, godt kan ta et glass vin. Man er ikke noe mindre kristen eller mindre "praktiserende" pga det.

Det er ikke noe syndig i alkoholen i seg selv. Har dere ikke hørt om nattverd? Da får man en skvett vin. Om den er alkoholfri eller ikke er opp til hver enkelt menighet å bestemme.

Skrevet

Hvorfor skal ikke kristene ikke drikke alkohol?? Selv om en del kristene er avholds så er det ingen "regel" innefor kristendommen, men det er det i Islam....

Skrevet

Allmenn oppfatning og uvitenhet rekner eg med...

Mange hører bare om dei som har veldig sterk tro, og prater myyye om synd og forlatelse. Og dermed blir det forventa at alle kristne skal tenke/ oppfører seg slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...