Anonym bruker Skrevet 22. desember 2007 #1 Skrevet 22. desember 2007 Jeg elsker gutten min over alt på denne jord, å gjør alt for han. Jeg vet han har det bra. Men jeg er så redd for at jeg ikke skal klare barneoppdragelsen når den tid kommer. Redd for å gjøre han bortskjemt fordi jeg ikke klarer å si nei til han. Jeg vet at han har godt av å ha faste rutiner og klarer regler for hva som er greit, at jeg er konsekvent og sikker på det jeg sier. For det er jo det som gjør han trygg. Å jeg vil jo at gutten min skal bli en trygg gutt. Jeg vil jo ikke annet enn at han skal ha det bra.. Men jeg har jo så lyst å gi han alt! Vet jo at jeg gjør det ved å gi han kjærlighet, tak over hodet, mat på bordet, klær osv. Er der når han trenger meg.. Det er jo det et barn trenger. Han er en trygg, fin og tålmodig baby. Han er tillitsfull. Regner med at noe rett har jeg gjort. Men barneoppdragelse er ikke lett.. Nå er det jo så greit når dem er små.. Men verre når det skal settes grenser. Har jo sett hvor skuffa mange små blir, å det å se at barnet sitt bli skuffa, det må jo være en bedriten følelse.. Samboeren min har ikke hatt en bra barndom. Han har ikke hatt foreldrene sine der. Så jeg vet at han vil gi vår gutt alt han ikke fikk. Ikke skjemme han bort med penger, gaver osv. Men ved å ta han med på turer til dyreparker o.l han aldri fikk. Å det vet jeg gutten vår vil elske! Man kan jo ikke sette en pris på minner og gode opplevelser! Mamman min har heller ikke hatt en bra barndom, å jeg har hørt mange historier fra henne. Hun ville ikke at barne hennes skulle få det sånn som hun har hatt det. Å hun har klart det så fint! Håper bare jeg klarer det samme.. Jeg skal i hvertfall gjøre det jeg kan for å klare det! Gi gutten vår gode tradisjoner og verdier! Bare et lite hjertesukk fra meg på bittelille julaften..
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2007 #2 Skrevet 22. desember 2007 Høres ut som du kommer til å klare det greit... Du er bevisst på hva du mener skal til for å få en god og trygg barndom, og det er det viktigste. Ingen er perfekte, alle gjør feil, men når du er klar over at det er feil, så kan du rette det opp igjen. Dette går bra!!!
spireliten Skrevet 22. desember 2007 #3 Skrevet 22. desember 2007 Dette er nok noe som alle foreldre er bekymret for. Har hørt så mange andre si dette. Du er kanskje førstegangsmamma som meg? Jeg tenker på dette hele tiden. Prøver å si til meg selv at jeg bare skal slappe av å gjøre det som kjennes rett ut. ingen er som sagt perfekte, men man kan lære av sine feil og prøve å endre dem i ettertid. Du virker som ei veldig reflektert mamma, og det er en stor berikelse for barnet ditt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå