Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 22. desember 2007 #1 Skrevet 22. desember 2007 Har den siste uken stadig blitt dårligere. begynte med kvalme, som ble værre og værre for hver dag. nå de siste dagene er det blitt så ille at jeg klarer ikke spise. de siste to dagene har jeg bare fått i meg en youghurt og litt mariekjeks. det som skjer er at jeg blir så mett, som om jeg skulle overspist, og magen sliter da kraftig. jeg får sterke smerter, å klarer ikke røre meg omtrent. blir kjempekvalm også. og atpåtil får jeg jo en hunger uten like, men jeg vet at o jeg spiser, så spyr jeg, og det er overhode ikke gunstig.... akkurat som om ungen tar så mye plass at jeg ikke har plass i magesekken.... slik det føles.... noen råd? hvilken mat er lett fordøyelig men litt mektig i små mengder?? mariekjeks hjelper liksom ikke mye...
Eskimo Skrevet 22. desember 2007 #2 Skrevet 22. desember 2007 Eg har til tider hatt samme problem. Har kjøpt sånne tynne 100%rug knekkebrød. Noken sånne med enten kvitost eller kremost på syns eg er veldig greit å eta. Og så er deiveldig sunne i tillegg:-)
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2007 #3 Skrevet 22. desember 2007 Uff, det høres ikke godt ut! Har du forresten snakket med jordmor? Er prøvene dine fine? Jeg vet bare at jeg fikk beskjed om å si ifra hvis jeg ble fryktelig kvalm, bare sånn at de fikk tatt prøver og utelukket svangerskapsforgiftning..... Ikke meningen å bekymre deg, men tenkte det kunne være greit å nevne det i tilfelle du ikke kjenner til det. Hvis blodtrykket ditt er fint og urinprøvene er fine, så er nok sannsynligheten for svangerskapsforgiftning liten vil jeg tro.
mumitrolletermammantilmille Skrevet 22. desember 2007 #4 Skrevet 22. desember 2007 om du er kvalm, kan jo det være tegn på svangerskapsforgiftning. ikke for og skremme deg altså. men kanskje du burde ta en tlf til legen eller føden?
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2007 #5 Skrevet 22. desember 2007 Hei- du er ikke alene! All sympati til deg, jeg vet veldig godt hvordan det føles at hele plassen er fylt opp av baby og magesekken er "borte". Er ikke så kvalm, men har ikke plass til mat, og hvis jeg er så frekk å spise om ettermiddagen/kvelden, så blir det så mye halsbrann og gulping at det er umulig å legge seg ned. Har ingen gode råd, annet enn å spise små porsjoner når du er "på beina"- altså på dagtid. Og- grøss og gru- være forsiktig med all den gode julematen :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå