Gå til innhold

..kinesisk fødselskart..? bare et lite hjertesukk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

ang. dette kinesiske fødselskartet, hvor alder og unnfangelsesmåned spiller inn har jeg et spørsmål..

dersom jeg bruker unfangelsesdatoen (sånn ca.) ifølge siste menstruasjon er unnfangelsesdatoen 31. juli, dermed gutt.

bruker jeg ultralydtermindatoen, blir unnfangelsesdatoen (sånn ca.) 1. august, dermed jente ifølge denne kalenderen..

*sukk*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg tror ikke du kan ta utgangspunkt i ultralydtermin. Hadde jo ikke det i Kina for flere tusen år siden.:)

Nei, jeg skjønner hva du mener, og når det er sånn i grenseland med dato som det er hos deg, og man vet jo kanskje ikke helt sikkert når selve unnfangelsen skjedde, så tror jeg det like godt kan være det ene som det andre.

Den stemte med min første, da ble det gutt(unnfangelsen var ca midt i mnd).Nå står det at det blir jente, så vi får se...

Jeg kjøpte et dansk gravid blad en gang, og der sto det om den kinesiske fødselskalenderen, og at den stemte i 90% av tilfellene. Det er jo i såfall overraskende mye da!

Skrevet

Det kinensiske fødekartet på BIM er forskjellig fra det på bbayverden.. Så i følge disse kartene så får jeg enten gutt eller jente, hehe....

Vet jeg får gutt da, så da er det det her inne som stemmer på meg iallefall.. :)

Skrevet

Det kinesiske kartet på denne siden stemmer ikke i det hele tatt på meg. Da skull ejg hatt gutt først og jente denne gangen.

Men den inne på babyverden var det jente først som jeg da fikk og gutt denne gangen som jeg får denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...