Gå til innhold

Lavt blodtrykk?

lillingen blir storebror:)u 41

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i går, og ligger normalt på 120/60, 115/65 ol. Nå ligger jeg på 100/60. Legen sa ikke noe om at det var veldig lavt, han sa bare at jeg måtte drikke mer så jeg ikke blir svimmel. Hvor lavt er det? Han sa jeg hadde litt lite væske i kroppen. Jaja, sist hadde jeg tjukt av vann i kroppen , og når for lite:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har et normalt blodtrykk på 110/60...

nå i svangerskapet ligger jeg rundt det samme eller 100/50..

det er vel ikke unormalt lavt, mente å lese noe om overtrykket (det første tallet) ikke måtte under 70 eller 80, da er det unormalt lavt..

men jeg er på vei opp nå da, da jeg er 22 uker på vei..

men drikk mye, og evt. få i deg salter.. evt. spise noe søtt om morgenen, da hjalp meg på det verste, da sikkert blodsukkeret var lavt til tross for at ejg hadde spist frokost..

Skrevet

Oki... jeg er i uke 25, burde jeg også være på tur opp nå da? Mitt har jo sunket i det siste... Skal prøve å drikke mer vann, men er redd for salt da jeg hadde 3 i ødem sist gang allerede rundt uke 32. Trodde jeg hadde litt vann i kroppen nå også, men kanskje ikke likevel.

Skrevet

100/60 er jo et fint bt. Det er undertrykket er det en ser "mest" på, og det er jo så å si det samme som før du ble gravid. Overtrykket er mye avhengig av f.eks aktivitet, og at overtrykket varierer med 20-30 er helt naturlig. Å ha lavt bt er helt ufarlig, men en del kan få noe ubehag som f.eks svimmelhet, tretthet og hodepine. Viss du ikke har noe symptomer av det, så hadde jeg ikke stresset noe med det i det hele tatt.

Jeg har mye hatt bt på 120/80. Når jeg ble gravid og spydde opp alt jeg fikk innvortes, sank det til 90/50. Det var så langt i fra det jeg bruker å ha at det merktes. Men likevel helt ufarlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...