Gå til innhold

Damer med pc-peil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man finne ut, dersom man har 2 pcer i trådløst nettverk, hva den andre driver med? Feks, kan man finne ut hva den andre laster ned, dersom man er på nett samtidig? Bare lurer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkelt og greit: NEI

Da må du ha installert spesiell programvare for overvåkning av systemet og en av pc'ene i nettverket må fungere som en server.

Skrevet

Okei, men da så. Lurte egentlig på om man kunne se hva tenåringen på 13 år drev med, skjønner du. Men han har jo krav på privatliv han og...

Skrevet

Gå inn på pcen hans og nn på nett.

Øverst til venstre har du mulighet til å kunne trykke og lese loggen hans.

Litt usikker på hvilken versjon av explorer dere har. Er den relativt ny trykker på du stjerna øverst til venstre, og deretter på logg.

Da ser du alt han har drevet med de siste ukene.

Klikk på det som er interessant, så får du opp alle linkene til undersidene han har vært på.

Hjalp dette?

Viktig å holde seg oppdatert på hva ungdommene gjør på nett synes jeg.

Du ser desverre ikke hva han har skrevet da....

Skrevet

Jeg har lang erfaring på å sjekke tenåring og X-mann :) (Og min sjekking av pc er en av årsakene til at han er nettopp det; X-mann)

Det kommer jo alt ann på hvilket operativsystem og nettleser du har, men har du standard Windows kan du jo søke etter filer og bilder for en konkret dato. Da vil du faktisk få opp mottatte mailer også (om dette ikke er endret da.... jeg skal jammen sjekke) Hmmmmm jeg har glemt hvilke søkeord jeg brukte... jeg trodde jeg brukte msg for hotmail i alle fall, men jeg finner ingenting...

Uansett: Det skal finnes smutthull for å finne mailer. Det tar bare tid å finne det ut :)

Bilder som er lastet ned er enkle å finne, du søker bare på .jpg eller .jpeg for den siste uken eller den siste måneden.... og så kommer de opp. Viktig, dog, at du søker på den profilen det gjelder og ikke en gjesteprofil.

Men OM det skulle vært en voksen dette er snakk om, med moderate datakunnskaper, så sletter han jo den delen av loggen som han ikke vil at andre skal se.... og sletter også coockies ofte, slik at det blir veldig vanskelig å spore. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...