Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #1 Skrevet 21. desember 2007 jeg er student og får 6000 kr i mnd i stipend + 3000 kr i lønn...3600 av disse går til bil-lån, ellers i mat, klær o.l. Forrige helg hadde dattera vår barneselskap, og der gikk det fort nesten 2000 kr...pluss at jeg har handlet en haug med gaver til hans og min familie...i dag betalte jeg bilen og har 0 kr igjen....og har enda ikke kjøpt pakke til sambo!!!! tenkte kanskje han kunne betalt bilen denne mnd ettersom han har fått over 40 000 utbetalt i lønn...men neida...så når jeg sa jeg ikke hadde penger til gave til ham sa han bare: "trenger ingenting jeg"... litt senere på dagen spurte han om jeg hadde kjøpt noe til ham...da spurte jeg ham hva jeg skulle handle for...da sa han bare at jeg må da kunne planlegge pengebruken!!!!ÅÅÅÅÅ...jeg blir så irritert...her har jeg brukt alle pengene på gaver, selskap og bil, og så sier han dette.... Og jeg har jo selvfølgelig lyst å gi han noe...noe fint...
Jannamor Skrevet 21. desember 2007 #2 Skrevet 21. desember 2007 IDIOT!!! Her må man gi og ta. Jeg har bare litt over 6000 utbetalt, så min mann får alle pengene og betaler regninger, eller han har tilgang og setter regninger på trekk. Jeg har aldri en krone som er min, men vi deler, så godt det går. Det må man. Jeg klarte og bulke en bil fordi jeg sklei på isen, og vedkommende ville ha pengene før 12 i dag? Hvem søren har mange tusen ekstra før jul? Ingen (nesten) Der gikk hele bufferen vår, og vi har 100 kr igjen til 5 jan.... Det er kjipt som satan det. Jeg har ikke råd til julegave heller. Da kommer jeg til poenget, etter min hormonelle utblåsning; Gi noe du kan betale senere!! jeg gir min mann et indiskmatkurs (han er kokk) over 10 timer med bok og dvd og all included greie. Jeg lager et provisorisk gavekort siden det tar tid med kontakten med kursholder, men jeg slipper og betale på lenge enda. Alikevel får han en flott gave. (han får litt i tillegg da, som allerede var kjøpt) Hva med å gjøre noe sånt? Noe kjøp nå betal senere? Ellers synes jeg han er en fjott. Tjener han så mye, får han pinadø få fingern ut av ræva og stille opp. Er man sammen så er man sammen, litt støtte må man da virkelig kunne regne med. Jeg tenker ...hevn... hihi
Jannamor Skrevet 21. desember 2007 #3 Skrevet 21. desember 2007 Det er et praktisk kurs i Oslo, så det ikke kom så godt frem
Lurvehette Skrevet 21. desember 2007 #4 Skrevet 21. desember 2007 Er rystet jeg.... Jeg og mannen min var jo samboere en gang.!. Fra første dag vi flyttet sammen, hadde vi samla økonomi... Det har vi enda. Det er han som har begge bankkortene, siden jeg hater å shoppe i butikker... Er ikke noe som heter du betaler det, og jeg betaler det i ett seriøst forhold!!
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2007 #5 Skrevet 22. desember 2007 takk for svar begge to:) Godt å vite at en har noen på sin side;) jeg har alltid sagt at jeg synes vi burde har felles økonomi ( har vært samboere i 7 år)...jeg regner alt for våre penger, men sambo er tydeligvis ikke helt der enda!!!! må si han har bedret seg litt de siste årene, men det virker ikke som om han helt har forståelsen for hva felles økonomi innebærer!!!! men bare vent til jeg er ferdig utdannet om 6 mnd...da tipper jeg at han plutselig får lyst til å ha felles konto....!!! Åhhh, mannfolk!!!! noenganger er det noen store dustehuer!!!! men hvis jeg skal kjøpe noe nå og betale senere, for eksempel på expert, må jeg søke om "godkjenning" først da? De skal vel vite hvor mye jeg tjener osv der før jeg får lov å handle?
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2007 #6 Skrevet 22. desember 2007 gi han en blåveis for så jævla egosentrisk kan han da faen ikke være!
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2007 #7 Skrevet 22. desember 2007 Vi har delt økonomi, er ikke forholdet våres seriøst nok da? Og jeg har mindre lønn enn han, og har ett barn fra tidliger.. Men har jeg ikke penger (skjer skjelden) så betaler han det det skulle være...
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2007 #8 Skrevet 22. desember 2007 Unnskyld meg men faen for en frekk mann. EGO! Skal han gå å bruke masse penger på seg selv.... også sliter du med økonomien!!! Nei vet du hva!! Min mann tjener også en 40.000 brutto i mnd og jeg 20.000. Selfølgelig deler vi alt. En periode gikk han arbeidsløs med 6000,- i mnd. Da tjente jeg mye og vi delte...
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2007 #9 Skrevet 22. desember 2007 Så sint jeg ble på mannen din når jeg leste innlegget. Når man bor sammen og har barn, så skal man dele på alt. Det mest rettferdige i ditt tilfelle synes jeg er at mannen betaler alt av regninger, mat og gaver til hans familie+ felles barn. Dette gjelder også ferie, restaurant, kino m.m Du kan bruke dine penger på deg selv, gave til han og gave til din familie. Når du begynner å tjene mer, så kan dere ta opp en annen betalingsfordeling om dere/han har behov for det. Ps: Vi har delt alt siden vi ble samboere. Jeg var student i to-tre år etter han var ferdigstudert og i jobb. Og faktisk så har vi aldri krangla over økonomien eller hvem som betaler hva. Kan anbefales!! Hva med å printe ut innlegget ditt og vise han svarene dine! Og du kommer ingen vei uten å argumentere og vise at du er lei deg - at dette faktisk plager deg..
Lukkelukken og bebibror Skrevet 22. desember 2007 #10 Skrevet 22. desember 2007 Han forventer vel ikke at du skal betale alt med den inntekten??? Hallo, for en idiot han er da! Jøss, ble helt sjokka jeg!
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2007 #11 Skrevet 22. desember 2007 Spurte sambo på en fin måte i dag om hvorfor han ikke har tilbudt seg å betale bilen og de dyreste gavene denne mnd, slik at jeg kunne hatt litt penger til overs til gave til ham, pluss at jeg ikke får lønn igjen før 12 januar....men da sa han bare at han betaler nå alt for tiden...til og med maten!!!!HALLO..... da sa jeg til ham at han burde tenke seg om før han sier slikt, for det må da være en grunn til at jeg ikke har noen penger på konto! Jeg prøver så godt jeg kan å bidra med det jeg har, men han er liksom aldri takknemlig for det jeg gjør....og jeg har pratet med ham om dette i årevis, men han klarer liksom ikke å gi slipp på det at han har sine penger og jeg har mine...for meg så er det "våre" penger, men det skjønner han tydeligvis ikke. For min del så kunne vi hatt felles konto, men han ier at da hadde jeg vel brukt opp alle pengene med en gang....grunnen til at han sier det vet jeg ikke, før jeg sløser nå ikke bort pengene på noenting...kjøper meg selvfølgelig et eller annet en gang i blant, men det må da være lov. resten går jo til klær til dattera vår pluss andre ting til husholdet....... Hilsen HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå