Gå til innhold

hjertelyd på førstegangskontroll?


Leen

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal til førstegangskontroll rett etter nyttår. Jeg vil da være ca 8 uker på vei. Kan jeg forvente å få høre hjertelyden da, eller må man til jordmor eller UL? (skal til fastlegen) Vil ikke ha falske forhåpninger om den legeturen nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisann du. er veldig veldig vanskelig å kunne høre hjertelyden så tidlig. den lille er ikke så stor enda.. første gangen jeg fikk høre den var når jeg var hos jordmor før første gang. da var jeg vell rundt 13-14 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du må til en innvendig ul. for å kunne høre og se hjertet slå så tidlig. Da må du nok til en privat lege, som du da må betale selv. Jeg var på onsdag, da var jeg 8 uker. Var der pga ivf.behandlet da er det visst vanlig med tidlig ul. Det var helt utrolig å se, og høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! Høre hjertelyd vet jeg ikke, men du kan trolig se hjertet slå. Jeg var på UL hos fastlegen i uke 7 og fikk se hjertet banke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, godt å vite. Men får de undersøkt om alt er greit på noen annen måte? Jeg er førstegangsgravid og helt grønn på området:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må på ul for at de skal kunne sjekke at alt er vel...men det eneste som man egentlig får svar på så tidlig er om hjerte slår eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...