Gå til innhold

Far ha omsorg, mor ha samvær.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen skal skilles. Vi har ei jente som akkurat har fylt 3 år sammen. Vi har og har hatt veldig dårlig kommunikasjon hele tiden, noe som vanskliggjør et godt samarbeid. Har vært hos mekling men skal tilbake på nyåret.

Det er jeg som går, pga at han har bare spilt pc spill (world of warcraft) og ikke sett hverken meg eller barnets behov eller giddi å vært særlig sammen med oss. Nå ønsker han rettsak og vil kreve omsorgsrett og minst 50 % samvær. Jeg ønsker at far og barn skal ha mye samvær men at hun bor hos meg som har vært hennes tilknytningsperson og hovedomsorgsgiver.

Hvor stor er sjansen for at han får omsorgen ved en evt. rettsak?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm..det dømmes iallefall ikke 50/50 i en rettsak... Hvor stor sjansen er for at han får hele omsorgen mener du?? Å du samværsrett?? Ofte går jo den omsorgen til mamman..Men om du flytter langt eller noe(feks) så kan barnet bli boende hos far...venner osv bor sikkert der....barnets beste er litt vankelige greier=)

Rotkjærringa sku jeg ha hett, men men,,,

Skrevet

Ja, har forstått at det ikke dømmes 50/50 i en rettsak. Mener at han får omsorgen ja, at hun bor hos han fast, og at jeg har samvær. Synes det i de fleste saker er hos mor barna blir boende og far har samvær i varierende grad. Jeg flytter ja, men bare 3 mil unna han. Datteren min må bytte barnehage, men eneste hun "mister" er besteforeldrene, hans foreldre som bor like ved oss, ellers har han ikke noe nettverk.

Skrevet

Men d at hun må bytte barnehage er jo ikke "bra" i rettens øyne...altså i mine øyne skulle ikke d ha noe å si, for små barn får jo nye venner fort somregel=) Men jeg har ei venninne som mista begge barna til faren..han bor 2 timer unda...

Jeg synes barna som er så små skal bo til mamman sin jeg da, men d er jo bare meg..og du?

Skrevet

Jeg synes hun skal bo hos meg, og han ha annenhver helg, langhelger på sikt og ellers de ettermiddager han måtte ønske. Han har ikke stillt opp for henne før, men nå må han. Og hun trenger pappa og. Men tenker at det er bra at hun har en trygg base hos mor som har vært der hele tiden og som hun har vært vant til å forholde seg til. Bytte av bhg kan vel kanskje være negativt, men nå skal hun ikke gå på skole her på stedet, så må jo flytte før eller senere uansett.

Skrevet

Åja, men da stiller d seg jo annerledes..når faren ikke har vært der for henne før...da kjenner ho han jo ikke...Da tror iallefall jeg du får omsorgsretten...

Skrevet

Det er vel som oftest moren som får hovedomsorgen, og jeg tror ikke 3 mil skal ha så altfor mye å si. Uten at jeg kjenner rettsvesenet eller noenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...