Gå til innhold

angående falskt legg

Anbefalte innlegg

Skrevet

om jeg bruke legget til en annen. foreksempel førekortet og jeg bli tatt. hvordan kan de vite at det ikke er meg?

jeg tenker på om høyde og øyenfarge og blide stemmer.

murlig dette er et meget dumt spørsmål. men jeg lurer uansett

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de mistenker at det ikke er deg så kan jo f.eks politi innkalles du kan tas med på stasjonen og etterhvert vil det nok fremkomme at det ikke er deg, med mindre du vet alt om vedk familie (de sjekker opp mot folkeregisteret) og har alle leg. denne personen innehar. Å oppgi falskt navn til politiet er dyrt!

Skrevet

hihihihi vurderer du å bruke falsk legg på byen? Mimrer tilbake til gamle dager:)

Skrevet

haha... nei jeg trenger ikke bruke falskt legg på byen.

jeg bare forstår ikke helt hvordan politiet kan vite om det er meg eller ikke. det er jo bare ett bilde og litt info.

Skrevet

Mistenkelig om du ikke har flere leg... Og de sjekker seriøst opp mot folkeregisteret.. om du ikke kan fødselsdato til f.eks foreldre eller søsken så ja.. kjipt...!

Skrevet

blir du tatt kan du få 5000kr i bot. ei eg vet hvem er fikk det pga hun brukte ei vennine sitt legg... ville ikke gjort det.

Skrevet

Hva som KAN skje vet jeg ikke nå, men det som har hendt meg, hehe, er:

de klippet førerkortet til storesøsteren min (populært, siden jeg bare hadde rappet det for kvelden!!)

de knakk minibankkortet hennes....

Kjipt! Vakten hadde gått i klassen hennes, hehe....

En annen gang var vi 7 stykk rundt et bord på en uteplass som hette Nilsen&Wold i Stavanger. 6 av oss, inkl min søster hadde gått inn på hennes bevis (som vi kalte det). Kastet det ut av vinduet i karaokebaren litt sånn etterhvert som vi kom oss inn, så byttet vi på å gå inn inngangen oppe og nede. Gikk bra det! Hehe.... helt til.... Joda, det kom jo selvfølgelig kontroll på bordet våres! De ante nok noe var på gang.... Vi var jo 14 og 15 år den gang, hun er 4 år eldre enn meg. Så.... Joda; "Legetimasjon takk!" sier vakten, og svuuuuusj så var vi borte alle sammen!!

Vi LØP og holdt på å le oss ihjel. Vi ler ennå når vi tenker på det.... Huffameg, for en tid!!

Skrevet

jeg syns det er rart, dette med legg. om man virkelig vil være noen andre så pugger man jo slikt.

det jeg mene er at det kan jo ikke være så sikkert.

og jeg tenker egentlig ikke på en tur på byen mer på at det kortet skal si så mye om oss. om jeg og søsteren bytter lommebok for en tid og jeg gjør noe galt og viser hennes legg så forstår jeg ikke helt hvordan de kan ta meg. så lenge ikke søster sier noe.

Skrevet

hett tips: husk fødselsdatoen :D *fnis* husker da jeg var 16-17 år og skulle inn på Exodus og ble spurt om legg og da han spurte når jeg var født så husket jeg ikke d som stod på kortet og tippet... haha.. av 365 dager ska du være god om du klarer den kombinert med sikkert en maximum for mye *fnis*

ellers så er d en smal sak for politiet å finne ut om det er deg eller ikke og dersom du kun har et legg.. så .. etter d jeg har hørt er det ikke noe lurt og noe de slår hadt ned på.,..

men guuu morsomme tider det altså.. "kommer vi inn ikveld" var et hett tema på vorspiel (som vi hadde på doen på maccen hihihihi)

Skrevet

Hehe, jeg har et bilde fra en annen tid, og får _alltid_ skjeve blikk - men ingen kommentarer.

Brodern fikk spm om hvor gammel han var. Drittings som har var telte han på fingrene. Noe irritert tror jeg. Vakten ble skikkelig sur.

Det var hannes bevis, og han var gammel nok. *hihi*

Mannen her i hus var på polet og handlet. Da fikk han ikke spm.

På ettermiddagen var vi på butikken. Med barn på slep og handlevognen full. Da kjøpte han en 6pk, og fikk spm om leg.

Da lo vi godt da!! (Må nevnes at han er 30)

Det jeg vet, er at også den som låner ut falskt leg kan bli straffet - ikke bare den som bruker det.

Jeg fikk spm om ikke noen kunne låne det, og nektet. Leste meg frem til at også jeg kunne bli straffet, men hunsket ikke hvordan?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg kjenner ei som brukte førerkortet til venninda, når ho ikke hadde lappen.

Heldigvis, for henne,s å kunne hu fødselsdatoen, og navnet på faren (som bilen sto på), for politiet spurte om det!

Dumt de fant det ut, for ho hadde fortjent en saftig bot, pluss noen år forlengelse på lappen

Skrevet

ufff... ønske å komme inn på exodus, aldri opplevd det jeg... (mobbe,mobbe... neida..)

Men hadde det veldig enkelt i ungdomstiden, er født i 84, så "endra" årstallet til 81, ble stoppet flere ganger for sjekk, men aldri tatt. = )

Skrevet

En gang hadde de storkontroll utenfor et utested jeg var mye på før, politiet altså. Stoppet nesten alle for å sjekke leg. så kom turen til meg, jeg hadde mitt eget leg. og smilte og sa værsågo'. Så ser politimannen strengt på meg "er dette deg da?" "ja sier jeg." "det tror jeg ikke noe på! Har du fler?" Hadde bare ett til på meg, så han fikk det. Var fortsatt ikke overbevist, så han lurte på hva foreldrene mine het og når de var født. Gikk inn i bilen og etter en stund kom han tillbake. "Ja det stemmer visst det. Ta det pent i kveld da" sa han med et lurt smil.

Haha var sikkert overrasket over at jeg husket når foreldrene mine var født, for jeg var rimelig full :P

Ikke noe med innlegget forøvrig, men:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...