Gå til innhold

18 desember kom gutten!


LilSilja

Anbefalte innlegg

Natt til tirsdag var jeg som vanlig opp seint fordi kroppen bare ikke ville sove. Lå å så på tv og tenkte på at jeg mest sannsynlig måtte dra til nabobyen for å føde siden jeg var 13 dager på overtid. Ca kl 3 gikk jeg på do og oppdaget at papiret ble rosa. Like etter begynte jeg å få smårier som varte ca 20 sekunder og kom hver 4 minutt. Dette forsatte resten av natta så det ble ikke noe soving. Ringte jordmor kl 7 og hun sa at jeg kunne komme inn når jeg syntes jeg behøvde det. Like etterpå gikk jeg på do og denne gangen kom slimproppen. Riene kom etter dette ca hver 12 min og varte ca 40 sekunder. La meg ned og fikk meg litt søvn mellom hver rie. Klokken 13 sa jeg til sambo at nå tror jeg vi skal dra inn, da var det rier hvert 10 min og varte nesten 2 minutter.

 

Jordmor sjekket åpning og det var 5 cm. Fikk en seng og en varmeflaske og da klokken begynte å bli 16 spurte jordmor om jeg ville ha noe mot smertene. De var da begynt å komme hver 5 min og varte fremdeles rundt 2 min. Gikk inn på fødestua og fikk lystgass. Jordmor sjekket åpning som var 6-7 cm. Rundt 18 sjekket jordmor igjen og sa at hodet ikke var falt ned enda og vi skulle prøve petidrin smertestillende for å få meg til å slappe av. Etter det syntes jeg riene kom hele tiden og alt bare var vondt. Klokken 21 sjekket jordmor åpning igjen og da manglet det enda 1 cm men jordmor tøyet dette ut. 21.30 kom gutten til verden. Han var 3650 g, 52 cm lang og 35 cm rundt hodet. Måtte sy 2 små sting og morkaka kom ut som den skulle.

Var på barselavdelinga med sambo til i dag og hadde det kjempefint der. Første fødende i desember måned på fødestua!

 

Nå gleder vi oss til julefeiring og jobber hardt med å bli enig om et navn til lillingen ;)

 

Lykke til til alle dere som venter på deres mirakel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...