Gå til innhold

Mamma er syk, og vi kommer oss ikke til snulla i morra heller!:-(

Anbefalte innlegg

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Barnefar og snulla er hos hans foreldre langt fra her, jeg er hos mamma'n min med vesla...planen var å kjøre til dem på torsdag og fredag (best å dele opp turen på to dager), men det gikk ikke, og mamma har ikke blitt bedre enda så det går ikke i dag heller. Hun sliter med blodmangel, og jernsprøytene har ikke hjulpet...hun må nok ha blodoverføring en gang etter jul.

Ikke nok med at mamma er syk, så er snulla syk også...har vannkopper, og det gikk helt greit i begynnelsen, men så fikk hun feber, og har det ikke så bra. Heldigvis var feberen vekk sist gang barnefar ringte meg nå i ettermiddag, så jeg håper det fortsetter. Og jeg kan jo ikke sette meg på en buss for jeg blir lett buss-syk, og å reise med en baby på 3 mnd som jeg ammer blir vanskelig da...og alle togene er jo fulle (ikke alle da, men i alle fall for oss som har vogn), og barnefar sin familie bor uansett ikke nærme noen togstasjon!:-/

Så mamma må jo bli bedre til i morra...blæh, hadde ikke vært noe problem hvis jeg hadde hatt lappen! Savner Telma så mye...har ikke sett henne på over en uke!:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du savner Telma og vil feire jul med henne, så burde du kanskje bite i det sure eplet og ta buss??

Finnes plenty av reisesykeabletter, og du kan sitte helt forran og følge med på veien.

man ofrer seg selv såpass for barna sine...

God bedring til moren din, krysser fingrene for at hun blir fort frisk.

Typisk at alt skal skje i julen..

Lykke til.

Skrevet

Enig med Lisa her.

Jeg tok tog med minstemann når han var 6 uker. I tillegg hadde jeg 4 til :))

Gikk fint som bare det, ammet jeg også..

Skrevet

Men hva gjør jeg med amming i buss? Er jo ikke ideelt for vesla heller å sitte 10 timer på buss i strekk!:-/ Hvis de i det hele tatt får plass til bilsetet...hun er jo for liten til sånn 9 kg+ sete, og de for barn under 9 kg er jo bakovervendte, og da vi skulle ta buss med snulla var beltet for lite for setet!:-/

Skrevet

De har da foreldrekupe som du kan sitte i, der er det plass til barnevogn og man kan fint sove der også med ungene. Ville nok undersøkt muligheten for en togbilett, de har jo tross alt satt opp ekstratog og reisesyketbl det funker fint det også om man savner ungen sin så masse. Personlig lurer jeg på hvordan du klarer og skille søsken som er så små fra hverandre, men regner med dette er noe du og barnefar har diskutert nøye sammen??

Skrevet

Ta med bagen til vogna, det var det jeg gjorde... Hadde den halveis på fanget.

Må også legge til at vi tok toget i 17 timer.

Alt går om man vil nok :)))

Skrevet

Men hva gjør jeg på bussen? Trodde det fantes regler ang sikring i sånne langtransportsbusser.

Skrevet

10 timer på buss er ingenting ;o)

Prøv 24 timer tilsammen,med tre fly og masse venting på div flyplasser.

Jeg fullammet i fjor i mai,da jeg reiste med 6 mnd gml baby. Gikk fint,det.

Håper du finner en vei!

Skrevet

Tenkte på toget jeg.

Ring å hør med de hva de gjør.

Det finnes jo mulighet for å forlenge selen.

Skrevet

Ring buss-selskapet og hør med dem. Noen busser har trepunktsele i alle seter, og noen har iallefall i framsetene. Da kan du få reservert plass. Har selv tatt buss med baby i bilsete, gikk fint det.

Når jeg måtte amme så tok jeg han ut av setet, han hadde jo godt av å få hvile ryggen litt også. Ikke optimalt når det gjelder sikring da, men...

Skrevet

Det var vel 10 timer i strekk i sete jeg var redd for...blir jo en stor belastning for ryggen. Ja, jeg kan jo ta henne opp og sånt (må jo det hvis jeg skal amme), men da igjen er det ikke så bra sikkerhetsmessig sett...ikke så enkelt det her!:-/ Og jeg er ikke så flink til å amme sittende. Kan jo lage til mme i stedet, og heller bytte ammeinnlegg i hytt og pine. Får jo pause fra bussen i Oslo og på Kvam.

Skrevet

Absolutt ikke optimalt, spesielt siden bussen kjører over fjellet...sist jeg kjørte der så var det snøstorm, så jeg har jo ikke så gode minner!:-/

Skrevet

Er mange som tar buss med små barn, og som har dem utav setet litt. Ikke det at det gjør det noe sikrere, men er tross alt litt annerledes i buss enn i bil. En buss tåler jo en støyt.

Det aller beste hadde nok vært om du kom deg på ett tog. Kan ikke barnefar eller en av foreldrene hans hente deg på en togstasjon da, selv om det blir litt kjøring? Å ta tog med baby går egentlig veldig bra! Mye bedre enn buss. Iallefall om de har sånn barnekupè. Plass til vogn, og stellebord på doen.

Skrevet

Du kan ikke si at "en buss tåler en støyt"!!

Bussen tåler nok støyten. En buss mot personbil er det nok _bilen_ som i teorien hvertfall får flest skader.

Men happeningen blir lik i bussen som i bilen!

Bråstopper bussen, eller noe annet, flyr alt i den.

En mor med et barn i armene flyr også. Store muligheter er det at barnet flyr ut av armene hennes. Orker ikke tenke på mulige skader en gang!

HI: lykke til!

Håper moren din blir bra i morgen. Er ikke lett i tidene her hvor alle skal reise.

Skrevet

Her blir jeg ganske sjokkert over alle unnskyldningene dine. Hadde datteren min hatt vannkopper og ikke fått feiret jul med mamma, hadde jeg satt ganske mye i brann for at jeg skulle kommet meg til henne. Sorri altså, men her får du absolutt null støtte fra meg..Høres ut som du er mer opp tatt av deg selv en barna dine.

Skrevet

Vettu hva, Bea...nå tar jeg og løper ned på buss-stasjonen, håper at bussen har store nok belter til bilsetet til vesla, og så håper jeg at ikke bussen krasjer eller bråstopper mens jeg ammer, lar vesla strekke ut beina eller skifter bleie!

Skrevet

Vet du Riga... Tror jenta di har det fint hos pappaen sin. Det er ikke lett å ta buss i ti timer med en liten baby. Skjønner godt at du er redd for ryggen hennes og sikkerheten i fht amming og ta henne opp på bussen. Dessuten blir man jo litt redusert av disse reisesyketablettene. Håper på at mammaen din føler seg bedre og at det løser seg til det beste for alle parter. Men det er mange ting som kommer uforutsett og som man ikke kan styre. Håper du får en god jul sammen med jentene dine!! Ring og hør med toget, kanskje det finnes ledige plasser i mødrekupèn.

Skrevet

Ellers får du ta med deg en liten tralle på toget, har jeg gjort når det ikke er ledig i mødrekupè

Skrevet

Sier meg og enig med Lisa her.

Jeg tar buss og tog med 4 små, går fint det. Reisesyketabletter er en kjekk ting.

Skrevet

Kan dere ikke ta toget da, skjønner ikke problemmet dit jeg i det hele tatt. Men jeg synnest ikke du skal reise fra din mor så hun blir heldt alene, kunne dere ikke ha tatt toget begge 2 da? Vi har tatt både buss og tog med guttungen da han var 2 år, klarte det fint vi. Og det er faktisk bedre å reise med en baby langt enn en aktiv unge som er høyt og lavt hele tiden.

Skrevet

Jeg skjønner problemet ditt jeg. Barnet bør jo være sikret i bussen. Det er ikke akkurat lov å ta barnet ut av bilstolen og amme og skifte bleier når bussen kjører. Og hva hvis det er fult på bussen og det må skiftes bæsj-bleier. Hadde det vært meg, hadde jeg nok ikke tatt bussen, heller ikke mtp at du blir bilsyk.

Toget høres ut som ett mye bedre alternativ, om det er plass.

Men håper du kommer deg til de på ett eller annet vis uansett, er ikke godt å savne barna sine:/

Gjest Lille jenta mi
Skrevet

Forstår at det kan bli stress å reise med denne bussen da..

MEN jeg hadde tatt buss, traktor , hestetransport hehe..alt mulig for at jeg skulle fått feire jul med datteren min !!

Skrevet

Henger meg på svaret til Lille jenta mi jeg......

jeg skjønner også at det er slitsomt og stressete og at du tenker på sikkerheten til babyen... men jeg tror jeg hadde tatt sjansen på hva som helst for å feire jul med mannen min og eldste barnet mitt ja.....

håper det ordner seg for dere!

Skrevet

ville også gjort hva det skulle være for å komme meg til barnet mitt.

Men, du får nok ikke plass i barnevognkupe så sent før jul og antageligvis heller ikke i familievogna. Togene er stappfulle siste helga før jul, og spes når det er forsinkelser i flytrafikken. Tok toget juleaften ifjor, og det var helt fullt. Bestilte dagen før, pga sykdom, og fikk plass men i vanlig vogn.

Skrevet

Slapp av og feir jula sammen med mammaen din. Kanskje godt for henne å ha noen hos seg når hun er dårlig også. Du får neppe plass på tog, og jeg skjønner godt at du ikke orker buss med baby. Telma har det sikkert fint hos pappa, og han passer sikkert godt på henne. Og man er ikke en dårlig mor fordi om man ikke er sammen med ungen sin julaften. Noen ganger går det bare ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...