Gjest Skrevet 21. desember 2007 #1 Skrevet 21. desember 2007 Noen som vet hvordan jeg kan fjerne noen flekker (gulp) fra en kjole i tykk silke som egentlig kun kan renses? Hadde på meg kjolen i fjor jul og har kun brukt den den ene gangen så hele kjolen trenger ikke å vaskes. Skal ha den på meg på julaften, men hadde helt glemt bort flekkene og nå får jeg ikke levert den til rens *gråte*
Gjest Skrevet 21. desember 2007 #2 Skrevet 21. desember 2007 Står delicate dryclean only på den dumme meg som kjøper slike plagg!
mamma til 2 små Skrevet 21. desember 2007 #3 Skrevet 21. desember 2007 prøv forsiktig med sånn flekkfjerning for klær.
Gjest Skrevet 21. desember 2007 #4 Skrevet 21. desember 2007 Dra innom et renseri i morgen og gråt dine salte tårer. Så ødelegger du den iallefall ikke... Men sist jeg sjekka tåler silke vann, så du kan jo forøke å vaske med vann da?!
Gjest Skrevet 21. desember 2007 #5 Skrevet 21. desember 2007 Men det skal jo ikke brukes såpe på den :-S sånn flekkfjerner er vel ganske sterkt er det ikke?
*Kleopatra Skrevet 21. desember 2007 #7 Skrevet 21. desember 2007 Ikke bruk flekkfjerner ala Vanish og lignende nei, det er ganske sterke saker! Har ikke noe tips dessverre, håper du får det bort!
mamma til 2 små Skrevet 21. desember 2007 #8 Skrevet 21. desember 2007 det er sterkt ja. men prøv forsiktig på et lite området. jeg bruker det på ull og det går greit det.
Gjest Skrevet 21. desember 2007 #9 Skrevet 21. desember 2007 Sjkket nå og det er ikke silke, det er 75 % acetate, 22 % polyamide og 3% elastane.. Har prøvd med både vann og tårer mend et hjelper IKKE *snufs*
Gjest Skrevet 21. desember 2007 #10 Skrevet 21. desember 2007 vegard tok frem en dress her i forrie dagen før vi skull ei begravelse, den har da hengt med gulp siden 17.mai ( den kan jo også bare renses), emn jeg fikkd et av med jull vann og klut- og en negl.. fuktet den med vann- og skrapet litt med neglen, og skrubbet litt med kluten, og visp så ble det borte:) flaks. får håpe det hjelper deg også. ville ikke brukt flekkfjerningsgreier eller annen såpe, for da blir det jo en flekk som MÅ skyldes bort.. og kan lage flekker.... siden den ikke kan gå i maskinen... lykke til:)
Gjest Skrevet 21. desember 2007 #11 Skrevet 21. desember 2007 ser det ble litt skrivefeil der. gikk litt fort:/ men det går bra..... tror jeg gjord emeg forstått likevel.
Gjest Skrevet 21. desember 2007 #12 Skrevet 21. desember 2007 Jo takk den var liksom for dyr til at jeg tør å prøve meg frem med flekkfjerner o.l. :-S
Gjest Skrevet 21. desember 2007 #13 Skrevet 21. desember 2007 bruk litt milo mens du gnir forsiktig:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå