Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #1 Skrevet 21. desember 2007 norge har vært/er i verdens toppen med ammende kvinner. og både hs og sykehuspersonell(særlig barsel) har fått mye ros pga godt arbeid! (yea right som om det er dems fortjeneste) er det rart det er ammepress!!!
menisja Skrevet 21. desember 2007 #2 Skrevet 21. desember 2007 det er jeg enig i! visste det vel egentlig:
menisja Skrevet 21. desember 2007 #3 Skrevet 21. desember 2007 legger til at jg ikke ammet min første men ammer min andre!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #4 Skrevet 21. desember 2007 Syns det er flott at de på barsel og hs står på å hjelper flest mulig å amme... Det er jo det som er det beste for både mor og barn i de fleste tilfeller..
ennaH Skrevet 21. desember 2007 #5 Skrevet 21. desember 2007 Ja, det visste jeg, og jeg synes det er fantastisk flott! Det er noe vi virkelig har grunn til å være stolte av!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #6 Skrevet 21. desember 2007 ja kjempe flott at man er så sykelig opptatt av at alle skal amme så man ikke ser mor og barnets beste! bull shit at det beste for barnet er å slite seg gjennom ammingen hvis de ikke får det til eller har lyst! mamming er best!! er det glemt! har man lyst eller får til å amme så gjør man jo det uten ammepress vel! idioti å slenge dårlig samvittighet og dårlig selfølelse på nybakte mammaer som ikke VIL eller FÅR TIL amming!
ennaH Skrevet 21. desember 2007 #8 Skrevet 21. desember 2007 Jeg skjønner at du har dårlige erfaringer med amming, og det er synd. Morsmelk er nå engang den beste næringen for babyer. Det er ugjenkallelig bevist. Og det kan ikke helsepersonell se bort fra. Derfor er det jobben deres å oppmuntre, hjelpe og legge til rette for at kvinner skal kunne amme.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #9 Skrevet 21. desember 2007 oppmuntre,hjelpe og legge til rette er en ting! men presse, presse,mase, mase og slenge på en dæsj dårlig selfølelse og dårlig samvittighet er en annen ting! noe som flertall av helsepersonell gjør!
6Ymamma Skrevet 21. desember 2007 #10 Skrevet 21. desember 2007 For å være ærlig så har jeg egentlig aldri hørt ordet ammepress før jeg ble bruker her inne på dib.. Aldri opplevd det og kjenner heller ikke noen som har følt det sånn. Men hvis det er press som utføres her og der i landet så er det veldig synd at folk skal ta amming tungt, for det kan gjøre det værre for folk tror jeg. Hvis man ikke har lyst eller kan amme å får høre saker og ting eller et såkalt press så blir det hardere å amme og all babytiden går med på å føle seg uvel pga utestående amming eller å amme og føle seg uvel. Men jeg tror ikke alle lager et press med vilje, de er bare ikke så flink til å hjelpe og gi råd, for det kan gjøres på mange måter. Feks. - Skal du amme barnet ditt så er det bare å spørre når som helst om gode råd hvis du ønsker det, vi er her for å hjelpe. - Du skal vel amme barnet ditt? Du vet det er det beste? Pga. .......................................................................... Nå vet ikke jeg hvordan ammepress pågår da....
Solbollatilmamma Skrevet 21. desember 2007 #11 Skrevet 21. desember 2007 Har heller ikke møtt "ammepress" noensteder, så jeg vet faktisk ikke hva det snakkes om, tror jeg... Har selvfølgelig vært igjennom hele prosessen med å komme igang med ammingen, hjelpsomme - og noen ganger overhjelpsomme, barnepleiere, gamle damer som lurer på om jeg ammer - og ser vel ikke egentlig det er frekt, kommer ann på sammenhengen kanskje Ser ikke amming som noe negativt, og ja, jeg synes vi skal gi litt av æren til personalet på barsel - de kunne med letthet ha matet alle ungene med mme dersom mor ikke hadde fått melk etter det første døgnet, men velger - her jeg bor ihvertfall - skjeldent å gjøre akkurat det
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #12 Skrevet 21. desember 2007 I England snakker de faktisk på barselgruppen om hvor flinke de er i Norge. De sa at i Norge starter 98 % å amme, 97 % i Polen osv, mens bare 55 % i England, og etter 6 uker stopper 42 % av dem igjen. Så ja vi er flinke i Norge, selvom jeg vet det er mange som vil være flinke å amme, men at det ikke går... så flink er vel kanskje litt feil ord... men uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå