Gå til innhold

UTROLIG sutrete!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min på fire mnd er utrolig sutrete om dagen vært sånn i to uker snart. vanskelig å legge selv om det er en lur på dagen. har ikke vært sånn før....hm.. får han nok mat.. kanskje begynne med grøt? ammer men gir 2 flasker med mme om dagen.. vet ikke jg, noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så lett å si... Kanskje overtrøtt?? Rundt den alderen blir de jo ofte mer aktive og oppmerksomme og vil klare flere ting. Her i huset kan lillegutt være så trøtt at han ikke klarer å sovne selv om jeg prøver... Bruker noen ganger opp mot en halvtime på å få ham til å sovne hvis jeg er litt sein til å lese signalene... KAN jo også være mer mat han vil ha. Sover han godt om natta, da? Det er jo da det er lang tid mellom måltidene og om han blir så sulten at det forstyrrer nattesøvnen mer ville jeg nok begynt med litt fast føde... Var iallfall det vi gjorde her! Det er mine råd iallfall... Kanskje noen som har flere?

Skrevet

ja er nok overtrøtt=) gnir seg masse i øynene men prøver å legge han før er det i samme duren.. våkner 2 ganger på natten og skal ha mat, dvs mellom 22-7 så kanskje prøve grøt?? takker for svar!

Skrevet

Våkner han mye mellom de gangene han får mat, da? Er han 4 mnd så er han jo strengt talt gammel nok til å bli introdusert for fast føde;) Ofte kan det jo også ta en stund før man er oppe i full porsjon grøt også. Her fikk lillegutt grøt første gang på 4 mnd-dagen sin:) Da hadde han hatt et par netter hvor han våknet med halvannen til to timers mellomrom ca etter å ha sovet hele natta... Her går det forresten i mme; med mm blir de jo som regel fortere sulten igjen, men om det er mye med to nattamminger ved 4 mnd-alder vet jeg faktisk ikke...

Skrevet

ja det er veldig forskjellig fra når han våkner. prøver å dytte i han smokken men det fungerer få talls ganger=( tror jg begynner med å introdusere grøt i morgen jeg=) synes personlig at en full natts søvn er et must vd fire mnd alder=) he he.. trenger det ! har en gutt fra før men ga han kun mme og sov hele natten gjennom fra uke 1. men skal man gi pupp eller mme før eller etter grøten? og hva slags grøt ville du anbefalt? ris? havre? mais?

Skrevet

Min er 4,5 mnd og har vært slik i en uke.. og samtidig har det skjedd ekstremt mye denne uka...

Han står på strake armer mesteparten av dagen. og vil ha rompa opp. Ruler fram og tilbake en del også...

så her tror jeg det kommer av at utviklingen har gjordt ett hopp og han vil enda mer enn det han har fått til...

Husker det var slik med første også...

(så nå håper jeg han får rompa opp snart. For jeg regner med at sutringa varer til han får til det)

Skrevet

Jeg begynte med risgrøt, det syns hun er kjempegodt! Ammer en time/halvtime før hun får grøt. Når hun har spist, så stelles hun på for kvelden og får siste pupp i senga etterpå. Nå som vi er oppe i en porsjon grøt vil hun som oftes ikke ha melk etterpå. Hvis du ikke gir vann, er dette et fint tidspunkt å begynne på :)

Skrevet

Hei igjen! Begynt med litt grøt?:) Her begynte vi med maisgrøt og det går ned på høykant! Har prøvd å gi mme både før og etter at han har fått grøt og har vel funnet ut at det går best om han får mme før grøten og evt litt vann etterpå... Han drikker ikke så mye vann enda, ca 10ml etter grøten, og da er han veldig fornøyd;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...