Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #1 Skrevet 21. desember 2007 Har hatt en meget høylytt å tårefull krangle med sambo om dette, Omsider har vi fått færdi rommet til lillegutt, men nå vil ikke gubben at ungen skal flytte på eget rom.. Han mener at ungen burde være større før han får eget rom pga at his han f.eks spyr om natta så høre vi ikke han, å da kommer han sikkert til å kvæles i eget spy.. i natt spydde ungen, å han fikk ikke opp alt, fordi han fant tydlivis ut at d va bedre å svelg enn å spytte ut.. Gubben mener å at hvis ungen skal på eget rom nå, å d plutselig skjer noe med han, så kommer det til å være ene å alene min feil... snakk om ansvar å ha hengende over seg.....
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 21. desember 2007 #2 Skrevet 21. desember 2007 Har flytta alle mine før de var 6 mnd. Alle lever enda så vidt jeg vet. Men nå sitter jeg på stua, og jenta sover på rommet sitt, og det kan jo komme varulver igjennom ventilen å ta henne, men jeg tar sjansen.
Gjest Skrevet 21. desember 2007 #3 Skrevet 21. desember 2007 Det anbefales visst at det skjer når de er mellom 6-9 mnd. Da skal prossessen være enklest for barna. (sa noen, sikkert en smarting) Utover det så sover vesla på samme rom som oss ennå, hun er 15 mnd. men det er bare fordi rommet hennes ikke er ferdig. Gleder meg til det er det, da flytter hun på sekundet!
prekæs Skrevet 21. desember 2007 #4 Skrevet 21. desember 2007 Har ikke hastverk her. Vår lille tass sover i sengen ved siden av vår. Han blir to år til jul, Koselig, egentlig. Han har eget rom som venter.
nickoline og supermann Skrevet 21. desember 2007 #5 Skrevet 21. desember 2007 4 mnd var tassen ute av vårt soverom. ihvertfall var det det som var meningen. Var jo fremdeles tidlig våken om morgenen og en gang om natta som vi kanskje hentet han inn.... Det rommet lå i forbindelse med vårt rom. Nå har han to rom bortenfor. Hatt siden i høst. han er 1,8 år. Han soveer som en sten hele natten, og det er slutt med å komme inn til oss. Men kommer vel igjen det også. Men deilig å få nattesøvnen helt tilbake en periode!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #6 Skrevet 21. desember 2007 prøvde å si til han at vi ikke har noen garanti for noe uansett.. men d var forjæves... han mente at æ kun ville ha han på eget rom nå så jeg fikk sove bedre selv...han mener at jeg sover mer enn nok, selv om lillingen vekker meg min. 5 ganger hver natt.. han tar ikke med i betraktning at jeg trenger mere søvn nå, er gravid i 5. mnd... å har en hyperaktiv 1. åring...
Gjest Jawhol Skrevet 21. desember 2007 #7 Skrevet 21. desember 2007 Mine var 4.5 mnd og 5 mnd da de flyttet på eget rom.Grunnen var at begge var lettsovende og våknet med en gang vi tok i dørhåndtaket, pluss at de sov urolig om natta og det holdt meg våken.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #8 Skrevet 21. desember 2007 lillingen våkner hver kveld når vi kommer å legger oss.. han er blidd veldig var for lyder på rommet sitt.... men det er heller ikke ett argumnet for eget rom i følge gubben HI
julesklia Skrevet 21. desember 2007 #9 Skrevet 21. desember 2007 Har du foreslaatt slik babysitter for samboeren din? Han kan ha den inntil oeret sitt.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #10 Skrevet 21. desember 2007 vi har babysitter... har til og med 3, men om jeg hadde brukt alle på en gang så hadde han ikke vært fornøyd HI
julesklia Skrevet 21. desember 2007 #11 Skrevet 21. desember 2007 Da kan de to bare dele rom ogsaa sover du godt paa et annet Han burde skjoenne at du trenger god soevn fram til neste baby kommer.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #12 Skrevet 21. desember 2007 sa til han at han å ungen kunne dele rom, å meg på ett annet.. men da mente han at vi kunne bo i hvert vårt hus.... HI
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #14 Skrevet 21. desember 2007 kan så si....... blir så utrolig oppgitt.. d verste er jo at han rakker ned på meg som mor...det var min feil at ungen hadde kolikk, å det er min feil hver gang ungen slår seg........har sagt til han at siden han er en bedre foreldre enn meg så kan jo han overta alt, så kan bare jeg dra... men det var galt det å.. har ikke mye selvillit igjen, er jo hele tiden livredd for at noe skal skje med ungen... HI
julesklia Skrevet 21. desember 2007 #15 Skrevet 21. desember 2007 Hoeres veldig slitsomt ut. Jeg vet for det kan virke som om mannen din er litt lik min...
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #16 Skrevet 21. desember 2007 uff... er det flere slike.....! Nå var han visst ikke sur i d hele tatt.. kom å lurte på om vi sku bade????????????? jaja... ønsker deg en go jul da.. om din blir som min... blir den krangelfull..
julesklia Skrevet 21. desember 2007 #17 Skrevet 21. desember 2007 Den blir vel mer eller mindre det... God jul til deg ogsaa
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #18 Skrevet 21. desember 2007 Hvis dere ikke har planer om at dere skal ligge på samme rom alle fire når den nye babyen kommer, så bør jo ett-åringen vennes til eget rom i god tid før babyen kommer. Ellers så kan det oppstå sjalusiproblemer, det kan føles brutalt å bli skvisa ut av foreldrerommet samtidig som det flytter en ny liten krabat inn overtar plassen. Vi flytta poden da han var 6 mndr og han (og jeg) har aldri sovet så godt som etter det... Det var absolutt til det beste for han (og meg:-).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå