Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #1 Skrevet 21. desember 2007 kan pappaen ha dei fire ukene sine midt i min perm eller kan han bare ta dei når eg eventuelt har ferie som er planlakt i permisjonen??????? dei to ukene i forbindelse med fødselen,kan han ta dei ilag med dei fire så det blir 6 uker tilsammen midt i min perm?????
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #2 Skrevet 21. desember 2007 Pappaen kan være hjemme sammen med deg de to første ukene etter fødselen. Bortsett fra det er de tre første månedene forbeholdt moren. Etter dette kan dele fordele permisjonen som dere vil. Etter de tre månedene kan han ta sin permisjon når som helst. H Han har krav på to uker ved fødselen. Etter dette har han seks uker til med pappaperm, det vil si åtte uker tilsammen.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #3 Skrevet 21. desember 2007 Vil bare tilføre at i de to ukene rett etter fødselen har ikke far krav på fri med lønn. Mange som får det uansett, men i private bedrifter er det ikke alltid man får lønnet permisjon.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #4 Skrevet 21. desember 2007 det er 6 uker etter fødselen som er forbeholdt mor. Etter det kan far ta sine 6 ukers permisjon, men i den tiden kan ikke du også få utbetalt foreldrepenger. Du må da dermed ta ferie i den tiden (eller gå tilbake til jobb).
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #5 Skrevet 21. desember 2007 oki,takk for svar! men da er det altså så at han kan ta dei 6 ukene,men at eg da eventuelt må da ha ferie! eller at han tar dei når eg er ferdig med permisjonen???
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #6 Skrevet 21. desember 2007 men kan eg og han ha perm med lønn etter dei tre første mndene???
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #7 Skrevet 21. desember 2007 nei begge to kan ikke ha permisjon med foreldrepenger samtidig. Eneste måten dere kan få samtidig er hvis du jobber minst 50 % og jeg antar at det ikke er det dere vil. Du må da ta ferie mens han har sine 6 uker. Det med 3 mnd er feil, 6 uker etter fødsel er mors permisjon, far har sine 6 uker, og resten kan dere dele som dere vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå