Gå til innhold

kan noen gi meg noen tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. jeg er 19 pr og studerer første år på høgskole (3 år tilsammen). jeg og kjæresten bor ikke sammen, og er ikek gift, og har bare vfært sammen 1 år og 9 mnd, men elsker hverandre (hadde avtalt å flytte sammen før vi visste jeg var gravid). jwg gikk på ppiller, for hadde ikke lysst å få barn, men jeg ble gravid fordet.

mamma snakker alltid om at jeg må vente med å bli gravid før etter studie osv.. men nå har jeg altså blitt ufrivillig gravid, og har ikke så lyst til å ta abort av personlige grunner..

men nå har jeg ikke turt å si det til mamma,men har egentlig velig lysst for å få litt trøst og støtte og tips om hva man bør gjøre og ikek gjøre som gravid osv (hun har 5 barn, ingen tvillinger osv, så hun vet hvordan det er å være gravid). problemet er bare at jeg er litt pysete for å si det, og at jeg ikke vil ødelegge julen hennes ved å si i dag at jeg er gravid. huff.. i dag var jeg så deppa, så jeg ringte henne for å spørre om jeg fikk sove hos henne i natt (jeg bor alene), og det har jeg ikek gjort siden jeg flyttet ut. jeg trenger virkelig støtte til graviditeten men vil ikke ødelegge julen hennes. tror dere jeg brude vente å fortelle eller ikke? jeg er 8+2 på vei.

selvfølgelig har jeg typen til å støtte, men han har jeg bare sett 3 timer da jeg fant ut at jeg var gravid, og noen timer i går. jeg fant ut at jeg var gravid på tirsdag. han har hatt mye jobb å gjøre og vært syk.. huff. trenger sårt støtte.

er veldig deprimert..Det er helt jævlig å ha det sånn, å sårt trenge støtte fra mamma, men samtidig vil jeg ikkke ødelegge julen hennes.. setter veldig pris på om noen vil svare

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hu blir nok bare glad....

går fint an å kombinere skole og baby... det gjorde jeg!

Lykke til! Jeg hadde fortalt det og tror det bare er en fin overaskelse for moren din :)

Man er ekstra sårbar de første mnd i gradivteten, og da er det godt å ha mamma...

Skrevet

Kjære deg. Så fælt å føle seg deppa nå rett før jul Jeg syns virkelig du skal sette deg ned sammen med mamman din og prate om det. Som du sier så har du jo gått på pilla, så det var jo ikke sånn at du slurvet og var uansvarlig! Du har jo virkelig prøvd å unngå det. Fortell henne at du trenger trøst og støtte. Og om hun har noe negative tanker om det så spør om hun kan holde dem for seg til du kommer over det største sjokket. Hun blir helt sikkert overrasket og tatt på senga, men hun kommer kanskje til å overraske deg også med reaksjonen sin. Jeg tror ikke du klarer å ødelegge julen hennes med en sånn nyhet. Selvom det ikke var planlagt og kanskje ikke ønsket akkurat nå så er jo den lille i magen din et lite mirakel.

Jeg håper virkelig hun blir glad på dine vegne. Og snakk med henne for det vil kanskje hjelp på humøret ditt og ha en annen å snakke med som har vært gravid og forstår tankene dine bedre enn kjæresten din :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...