Gå til innhold

14mnd. suuuuuuuuuuuuuuuuperaktiv...:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg er så sliten at jeg bare vil kaste barnet ut av vinduet...tuller ikke:-(

Det værste er når vi skal på besøk, nytteløst...hun knuser og river ned alt..for så dårlig samvittighet at jeg gråter mange ganger...:-(

Ellers sover hun veldig godt, og smiler mye..men springer hele dagen, høyt og lavt 24/ 7..jeg er så sliten...har nesten lyst og adoptere henne bort.

Jeg har mann og familie men jeg er hjemme på dagtid så det er jeg som er mest sliten.

Hun begynner i BHG i februar...vuil det hjelpe på aktivitetsnivået???

Stakkars jenten min...jeg kjefter på henne konstant, jeg er såååå sliten, i dag knuste hun en lampe og jeg skrek så høyt til henne at hun begynte å gråte:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det er flere av oss. Var en tråd for et par uker siden, flere så aktive at man tenker tanken adhd, det var det tråden het. Pussig nok var alle som svarte anonyme;-) men mange i samme situasjon, barn i den mest aktive enden av skalaen.

Jeg må si at jeg kjenner meg godt igjen! Blir ofte spurt om jeg ikke koser meg hjemme, men kan ikke si at det er tilfellet hele tiden. Kjenner igjen det med å rive ned huset, vi har ikke en pyntegjenstand el noe, nesten bare møblene som står igjen. Han flytter på de også, hehe. Vi har i tillegg slitt med søvn, spesielt på dagtid, så det sier seg selv at man blir helt utslitt! Har også grått noen ganger ja:-(

Vi har ennå ikke fått barnehageplass, men går i åpen barnehage. Jeg merker at det hjelper på søvnen hvertfall og litt på aktivitet ved at han blir sliten. Pga sykdom har vi vært bare inne en ukes tid, og da er han propell fra han våkner til han sovner. Det sliter veldig på.

Syns det er trøst at det er flere som har det sånn, i barselgruppa var det bare rolige barn, og så min da, bulldozeren;-)

Skrevet

Jeg har ingen super aktive unger, selv om minste på 13 mnd kan være aktiv nok til tider.

Det at hun begynner i bhg kan være med på å gjøre henne mer sliten, så hun slapper av mer hjemme etter bhg. Dessuten får jo du en pause fra propellen når hun er der :-)

Jeg har ei venninne som har hatt en veeeeeeldig aktiv datter. Puh... hun var kjempesliten. Men, i dag er hun 6 år og en rolig jente! Litt sjefete overfor venninnene, men rolig og snill :-)

Det vil bli bedre. Dette er jo en veldig aktiv alder, med mye utforsking.

Så hold ut med den lille, nysgjerrige proppelen din :-)

Skrevet

Har selv en datter på 14 mnd..hun er ikke propell akkurat men sønnen til venninna mi som jeg passer innimellom er slik...

Når jeg passer han sitter datteren min rolig på gulvt og leker mens jeg må springe etter han overalt...han drar hunden i halen, kaster ting etter han, drar i stereoanlegget, trykker tv-en av og på i ett sett, setter på oppvaskmaskinen og drar ut bosset....kan tro jeg er utslitt når han drar hjem....men merker at han er lenger fremme enn datteren min...han prater i ett sett og tror nok det er bare et par mnd igjen før han prater nesten flytende...min datter kan bare si et ord og to og er svært bedagelig...

Tror noe av grunnen til at han er slik iallefall er at han er veldig tidlig utviklet og er veeeeeldig nysgjerrig på absolutt alt...

Skrevet

og du hva med å ta henne med på åpen barnehage hvis du er hjemme med henne??Venninna mi syns det hjelper veldig på aktivitetsnivået på sønnen hennes...

Skrevet

Å jada,kjenner meg godt igjen.Noen ganger så har jeg holdt på å klikke også.Nå har flere av mine venninner barn på samme alder og det samme med dem,er vel bare helt naturlig.

Han roet seg kanskje litt når han begynte 3dager i barnehage i høst,men da ble han mer sutrete når han er hjemme.Skal ikke være lett bestandig.Trøster meg med at han er litt roligere nå 18mnd enn han var når han var 14mnd.Prøver å være aktiv med han de dagene han er hjemme,ut på tur,sitte å leke med han,jeg merker godt hvis vi ikke finner på no med han,da blir han umulig.

Di siste dagene har han blitt litt flinkere til å leke selv også så det er lys i tunnelen.

Anbefaler deg å dra til åpen barnehage så ofte som mulig,tror også du får mer energi når han begynner i barnehagen.

Lykke til..husk at du ikke er alene å ha det sånn.

Skrevet

HI her

Takk for svar, godt og høre at det finnes andre med slike aktive barn også..:-/

Åpen bhg ja...der har vi godt 2ganger i uken siden hun var 3 mnd.!!

Men har sluttet nå siden vesla begynner i bhg snart, gleder meg:-)

Hun er også veldig langt fremme, 14mnd og snakker mye, gikk da hun var 9mnd osv osv...kansje det kan ha noe med aktivitetsnivået og gjøre som en anonym lengre oppe skrev?

Jeg føler det er en skam og ha aktive barn...det gjør tydligvis flere mødre siden alle er anonyme på slike tråder?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...