Kira29 Skrevet 21. desember 2007 #1 Skrevet 21. desember 2007 Nå blir jeg altså helt gal av fenalårlukta på kjøkkenet...jeg har så lyst på!!! Er det slik at hvis jeg fryser det ned i et par dager så kan jeg spise det etterpå? Hva med annet kjøtt som har vært fryst? Kan det spises rått? Er det 100% sikkert at bakteriene vil dø i fryseren?
~Roskva~ Skrevet 21. desember 2007 #2 Skrevet 21. desember 2007 Det står om dette på www.matportalen.no. Kjøtt som har vært fryst på minst -18 grader i tre dager er trygt for toxoplasmose-parasitten. Det er imidlertid ikke trygt for listeria-bakterier. Men listeria-bakterier er veldig uvanlige i Norge, og det må store mengder til for å kunne smitte. Spekemat (og fenalår og annet rått kjøtt) bør fryses før det spises, og så spises så ferskt som mulig, og i allefall innenfor holdbarhetsdatoen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå