MissAntrop Skrevet 21. desember 2007 #1 Skrevet 21. desember 2007 Vi flytta nylig til samme sted som min familie og vi er nå invitert hos de på julaften. Julefrokost og julemiddag, samt middag 1 juledag. Sambo ble dritsur og mumlet "Trodde jula var ment for å slappe av, jeg..". Han liker tydeligvis ikke å ha folk rundt seg og det er alltid noe galt med min familie. Enten snakker de for mye, ellers så snakker de ikke til ham, for mye støy.. Han vil slappe av og slappe av.. Jeg vil jo gjerne invitere familien på middag i romjula jeg også, men vet ikke om jeg "tør". Føler ikke alltid at han klarer å ta seg sammen når vi er der, han virker mutt og sur, sitter og gjesper.. Huff, det er så ekkelt! Jeg er jo glad i familien min og vet de er glade i oss og ikke minst i lillegutten. De stiller opp som barnevakt og kjøper til stadighet ting han trenger. Da mener jeg at han burde vise litt takknemlighet, men neida.. Hva i all verden skal jeg gjøre???
Mamma2OO5 Skrevet 21. desember 2007 #2 Skrevet 21. desember 2007 Kanskje blidgjøre han litt og si at; greit vi dropper julefrokosten eller julemiddag 1dag. Ikke være sur eller noe da:) Da kanskje han blir litt blid-gjort og går med på at dere inviterer til middag? Jeg for min del hadde blitt litt sprø i hodet om vi skulle hatt like mange besøk hos svigers som det dere skal, men det er meg da he he. Så jeg skjønner han på en måte.. Men uansett, han virker litt barnslig...
Salat Skrevet 21. desember 2007 #3 Skrevet 21. desember 2007 Hvis dere bor på samme sted, skal ha både julefrokost, julekvelden og 1. dag hos din familie skjønner jeg godt det blir for mye. Må dere gå på alt da? Hadde ikke orket det selv jeg.
___ Skrevet 21. desember 2007 #4 Skrevet 21. desember 2007 Jeg er litt enig med mannen din. Reduser det til en ting, enten frokost eller en middag. Hvis dere likevel bor i nærhten er det deilig å kunne være en del hjemme og nyte julen hos seg selv. Da kan jo dere invitere til middag en dag sent i jula.
blond Skrevet 21. desember 2007 #5 Skrevet 21. desember 2007 Snakke med han og møtes på midten. Begge må gi og ta.
Kjærringa mot strømmen Skrevet 21. desember 2007 #6 Skrevet 21. desember 2007 Her er det full rulle hele jula, mannen min sukka for seg selv at det ikke blir mye avslapping i jula. Skal hit og dit hver dag untatt 1. dag. Han har jobba 12 - 16 timers skift hele denne uka stakar. Har lovt at jeg skal ta med ungene ut av huset en tur på tirsdag, så han kan få litt tid til å slappe av. Kan hende det vil hjelpe på mannen din også, de trenger litt tid til å være bare seg selv. Gjøre hva de vil, uten å bli sett stygt på. Det er koslig med jul, men det kan bli litt for mye familie også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå