attpåklatt!! Skrevet 21. desember 2007 #1 Skrevet 21. desember 2007 Har en jente på snart 3 mnd som er ganske forkjølet.. Var til lege i dag og fikk lyttet på henne, alt ok der. Men ble bedt om å være på vakt om hun fikk verre for å puste! Er det noen som har vært innlagt her med baby og fått behandling? Hvordan forløp dette fra begynnelsen isåfall? Mannen er å henter efedrin til henne nå! Noen som har erfaring med så små og denne behandlingen? Merket dere noe forskjell? Hjertet mitt verker når jeg ser og hører henne hoste sånn.. Krysser alt jeg har for en frisk familie til jul! Guttungen har nettopp blitt frisk fra lungebetennelse..
Skravlemamman Skrevet 21. desember 2007 #2 Skrevet 21. desember 2007 ........det som var veldig annerledes med minsten her når han hadde rs - virus var at slimet var ekstremt seigt...., ja i det hele tatt veldig annerledes........, god bedring...og husk at det er bedre å ta kontakt med legen hvis du er usikker:-)
attpåklatt!! Skrevet 21. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. desember 2007 Takk for svar! Ser jo igrunn ikke noe til dette slimet da, hører bare at det er der.. Fikk dere behandling på sykehuset? Lever heldigvis i den tro at det er bedre med en tur for mye til legen enn en for lite.. så vi får se det litt an utover kvelden. Ha en fin fredagskveld!!
Gjest Skrevet 21. desember 2007 #4 Skrevet 21. desember 2007 Jeg har ikke hatt barn selv med RS,men jeg jobber på barneavdeling. Det er nå RS sesongen begynner,så man bør være obs.Små babyer kan bli meget syk av RS fordi luftveiene i utgangspunktet er så små.De kan bli raskt verre,og man bør ta kontakt med lege så snart man merker at de sliter med å puste,blir blek,er i dårlig form osv..Når man kommer på sykehus får de oftest innhalasjoner med adrenalin (opptil hver time om det er ille) eller saltvann,dette løser opp slim og åpner mer opp i luftveiene.Det er viktig å komme tidlig i gang og behandle intensivt den første stunden for å unngå å forlenge sykdomsperioden og forhåpentligvis hindre forverring.Drypping av nesen med saltvann er til å anbefale. Denne vintertiden er det også mye forkjølelse og krupp (krupp kjennetegnes av en gjøende hoste). God bedring til din lille,håper hun slipper RS!!
attpåklatt!! Skrevet 21. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. desember 2007 Takk for et godt svar!! Alle vi andre i familen har hatt et virus i hele høst, hoste, vond hals osv.. Håper jo i det lengste at det er det hun har fått også. Hun har litt "merkelig" hoste innimellom, så har vært innom tanken om krupp. Nå har hun sovnet til samme tid som hun pleier, så håper hun får en god natt! Har gitt henne en dose med efedrin. Anbefaler du å dryppe nesen selv om hun ikke er så tett i den lenger?? hvis det hjelper så fortsetter vi med det, dryppet i begynnelsen av uken da hun ikke klarte å drikke uten å bli dryppet. Har såå liten lyst på innleggelse i julen.. uff!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå