Gå til innhold

Noen med erfaring fra barsel på Ahus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte på en annen kant av landet forrige gang, og barseloppholdet var preget av sure ansatte og ingen hjelp. Denne gangen har jeg plass på Ahus, planlagt ks - lurer på om noen av dere jenter kan dele erfaringer fra barselsopphold på Ahus? Stemning, rom, ansatte, mat, besøkstid etc? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fødte der våren 2006, kopierer inn noe jeg tidligere har skrevet her;-)

Jeg lå på barsel S12, og der var de veldig søte og hyggelige:-) De er noen engler! En venninne lå på N10 og var like fornøyd som jeg. Kom på rom med 4 (enerom bare for flergangsfødende), men vi var stort sett bare 2 på rommet, og det var bare koselig. Far får ikke overnatte eller være på rommet under siestaen (14-16). Jeg satt en siesta ute på besøksrommet med far, men jeg ble sliten og hadde behov for den hvilen midt på dagen. For meg oppveide de hyggelige ansatte og den gode hjelpen det at ikke faren får være med hele tiden. Syns det var en rolig god stemning der.

De tilbyr å ta babyen når du kommer inn på barsel, for at du skal få sove ut (de anbefaler det). Ellers passet de han når jeg dusjet og en natt til da han bare skrek, hm. Avd.jm går runde til alle som nettopp har født, og ellers ved behov. Syns aldri det var noe problem å få tak i hjelp og jeg fødte en av de travleste helgene i mai:-)

Mat henter du på fellesrom el spiser der. Jeg spiste på rommet mye, var litt vondt å sitte på stolene i fellesrommet. De henter mat hvis du ikke kan stå opp. Ellers ble det mye ringing på meg, slet med amming men følte aldri at jeg maste. De hadde alltid tid:-) "mine" pleiere var hvertfall kjempesøte!:-) Var heller ingen som begynte å dra i puppen, ble alltid spurt om de fikk ta i for å legge barnet til. De hjelper med stell, viser stell og bading første gang, og får også hjelp senere hvis du vil.

Besøkstid er 18-19 (tror jeg), og 13-14 i helgene. Far og babyens søsken kan komme og gå som de vil, men ved siestaen er det altså ut, for alle andre enn mor og baby:-)

Det er gammelt og slitt, men den gode stemningen og de hyggelige ansatte veier mer enn opp for det!!

Det er fellesdusjer, så det kan være greit å ha med seg flip-flops til å ha på i dusjen, og lambi toalettpapir:-)

De serverer kjempegod havresuppe kl 0630, få med deg den! Lykke til, du får nok et flott opphold og en fin opplevelse:-)

Skrevet

Jeg fødte også på Ahus sist, og skal det nå også. Har ingenting vondt å si om stedet eller de ansatte. De er virkelig der for deg. Jeg var der på en veldig travel tid, februar (av alle ting) 06. Vi var 4 stk på et 3 mannsrom hele tiden, men det gikk veldig greit det også. Man får jo et forheng rundt sengen så man får da litt privatliv sammen med den lille. Siestaen er fra 15 til 17 mener jeg å huske.

Kan ikke si jeg husker noe havresuppe, men den skal jeg jammen prøve denne gangen. Ellers synes jeg det var god mat der til alle tidene egentlig :)

Skrevet

Takk for innlegg! Høres ut som Ahus har det jeg savnet forrige gang: hyggelige ansatte med tid til mødrene :) Jeg skal visst på N10, fikk høre jeg får enerom første natten pga ks, men det er vel ikke noen garanti. Tusen takk igjen damer! Beroligget nå...:)

Skrevet

Hm...vel, jeg har ikke bare godt å si...

Barselavdelingen var for meg et mareritt. De ansatte var super, for de avløste hvis det var behov, og var snille mot meg. Andre opplevde ammpress/stress, og det hørtes lite hyggelig ut...

Dessuten var det grusomt å ligge 4 stk på samme rom... Fikk aldri hvile, bråk hele tiden og de tok ikke hensyn med å ta de urolig babyene ut av rommet om natten. Den natten min baby var urolig, så satt jeg på ammerommet hele natten.

Men du kan være heldig å havne på rom med folk som tar hensyn... :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...