mamma til s@lma Skrevet 21. desember 2007 #1 Skrevet 21. desember 2007 Skal reise til København med jenta på 2,5 mnd i morgen. Er det noen som vet hvor strenge er de på SAS mtp de siste sikkerhetsregler om flytende innhold i håndbagasjen, når man reiser med spedbarn ? 1,5 time er ikke all verdens, men hjelper ikke når man har en sulten unge som får MME.. Tenkte å med meg laget klar flaske med mme i sånn termobag fra Avent, lettest det.. men spørsmålet er om det går ? Får vi lov til det ? Er litt redd for at hvis vi blir nødt til å be om kokt vann på flyet , får vi tilsatt mineralvann ( eller enda verre springvann) til flasken, og alt tar så lang tid at de får illsint sulten unge om bord. Jenta her har veldig god apetitt, men kan dessverre ikke vente 5 min en gang, da skriker hun som om noen holdte på å drepe henne.. Noen erfaringer eller tips ? Takker for alle svar.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #2 Skrevet 21. desember 2007 gjennom sikkerhetskontrollen pleier de på gardermoen å være greie med barnemat (det vil si at du ikke må smake). Har ikke noe med sas som selskap å gjøre. Bare sette flasken i et av de brettene som du sender gjennom. Kan være du blir bedt om å smake selv om jeg aldri har opplevd det på gardermoen, da kan du vel bare riste ut litt på hånden og smake i deg det. Men alt flytende som er til barnemat etc skal gå gjennom, uten at du skal ha det i de der posene. Hvis du skal ha kokt vann på flyet må du vente til de er klare til å servere, du får tevann da:-) Jeg har alltid fått med engang, bare snakke med flyvertinne når du går ombord. De tilsetter ikke mineralvann i det vannet du ev får, det er ferdig og fraktes ombord og varmes der, men det er vel ikke kokt som du gjør hjemme:-) Lurt å være ute i god tid med baby. Hvis du sjekker inn i skranke, kan du høre om flyet er fullt, eller om de kan "blokkere" et sete ved siden av ditt. Greit å ha litt avlastningsplass når du reiser med baby, selv om det er kort tur da:-) God tur!
mamma til s@lma Skrevet 21. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. desember 2007 Takk for svaret skal reise fra Flesland, men håper de er like forståelsesfulle som gardemoen det gjør ingenting om jeg må smake på det, så lenge jeg får ha det med ombord. Når vesla er sulten, skriker hun at hun nesten slutter å puste, det er det jeg vil helst unngå. Tenkte å gi henne flaske rett før vi skal gå ombord,slik at hun er mett og fornøyd og sover seg gjennom turen, men det er ikke alltid lett å styre hennes måltid. Hvis ikke det går, får de høre min stakkars skrikende av sult unge, kanskje de slutter da med de idiotiske reglene..
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #4 Skrevet 21. desember 2007 det er samme reglene som gjelder der også;-) men har opplevd at andre steder enn på gardermoen ber de deg oftere om å smake på det du har med. Men du får det med:-)
BAcer med mirakel-jente :) Skrevet 21. desember 2007 #5 Skrevet 21. desember 2007 Hei! Vi reiste til Amerika i sommer, da var jenta vår ca 3 mnd. Vi fikk ha med kokt vann på flasker (hadde mange). Da vi reiste til syden i november, fikk vi ikke lov til å ha med én flaske med vann engang!! Samme flyplass: Sola. Men du kan jo ha med en ferdigpakke med NAN? Den får du lov å ha med så mange du vil av, så lenge den er uåpnet gjennom sikkerhetskontrollen. De kan jo varme den på flyet.
mamma til s@lma Skrevet 21. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. desember 2007 Hei og takk for svar:) Ferdigpakker NAN hadde vært god løsning, om det fantes NAN 1 i slik form. Jenta er for liten for NAN 2, og jeg har ikke funnet NAN 1 ferdigpakker noen sted, vet faktisk ikke om det finnes en gang.. Men mange takk for tips
Willy Wonka Skrevet 21. desember 2007 #7 Skrevet 21. desember 2007 Jo det finnes:o) Jeg har kjøpt det flere ganger, både på prix, Rema og Rimi....trodde de fleste kjedene hadde det. Min gutt spiser nan1 ennå, og kjøper av og til ferdigpakkene..
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2007 #8 Skrevet 22. desember 2007 Vet ikke hvordan de praktiserer det på Flesland, men det virker som om det varierer fra flyplass til flyplass. - På Gardemoen måtte jeg smake på det kokte vannet jeg hadde i flaskene. - På Haugesund Lufthavn helte de litt av vannet på hånden min. - På Sola helte de alt ut av flaskene mine, og jeg måtte skaffe kokt vann selv, uten noe særlig behjelpelighet fra personalet. - På Stansted måtte jeg smake. - På Mallorca flyplass så de bare på flaskene, og slapp meg videre uten noe styr. Merkelig at det skal være så stor forskjell på praktiseringen av de "nye" reglene. Må si det at opplevelsen på Sola, gjør at det er leeeeeenge til jeg reiser til/fra den flyplassen igjen!! Ufordragelig personalet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå