Gå til innhold

Fødselspenger og stillingsprosent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Er det noen som vet om man har rett på permisjonspenger når man "bare" er ekstrahjelp? Har jo jobbet tilsvarende en 80 prosent stilling det siste året, men på papiret er jeg bare tilkallingsvakt. Eller kommer jeg til å få engangsstønad? Syns det er ille nok at fars permisjon blir regnet ut fra mors stillingsprosent, de har jo ikke selvstendig opptjeningsrett.. helt sykt syns nå jeg. Håper virkelig noen kan svare meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja mener du får nok lønn hver mnd siden du har jobba det siste året. Håper noen kan svare deg bedre ;)

Skrevet

Ja, du skal få et gjennomsnitt av det du har tjent. Må få arbeidsgiver til å skrive på hvor mange timer du har jobbet der i mnd. Det har ingenting å si om du ha kontrakt eller ikke.

Skrevet

Vil gjerne vitemer om dette jeg og, siden jeg er i samme situasjon som deg, men jeg har bare jobbet i 2 mnd nå, og er i 16. uke. Hvor lenge må jeg ha jobbet før jeg kan "kreve" fødselspenger fra arb.giver? Eller kommer det an på hvor mye jeg har tjent? Jeg har kanskje 50% stilling, "bare" som ekstrahjelp, men har kontrakt P:P løper ut midt i april 08. Vil da være ca 7 mnd på vei. Kan noen svare??

Skrevet

renhoi13.06.07??

For å få fødselspenger må du ha jobbet i minimum 6 mnd av de 10 siste. Spiller ingen rolle om du er fast annsatt eller ikke, bare at du må ha tjent over halvparten av grunnbeløpet, altså noen å tredve tusen..

Det er NAV som betaler ut fødselspengene, og ikke arbeidsgiver forresten....

Jeg jobbet som ekstravakt sist gang, hadde ingen kontrakt heller, men var 0 probem å få fødselspenger, det har man jo krav på så lenge man oppfyller disse kravene...

Masse lykke til:)

Skrevet

jeg fikk beskje at jeg måtte ha 50% stilling eller mer når jeg pratet med NAV.

Hadde jeg under det mått jeg søke omengangs stønaden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...