Gå til innhold

1+ egghvite i urinen, hva betyr det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige svangerskap hadde jeg kunnskapsrik og veldig flink jordmor. Denne gang føler jeg at det er helt håpløst. Alle spørsmål sier hun " det kan jeg ikke si noe om" eller vet ikke.

Har jernlager på 3, eggehvite 1+ og 8 i hb. Hva innebærer egentlig det. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Orkideen
Skrevet

Et jernlager på 3 er veldig lavt, og det betyr at du trenger jerntilskudd. Mitt jernlager er 5 og jeg har fått beskjed om å ta jern hele svagerskapet og ammeperioden. Hemoglobin på 8 er også en indikasjon på at du trenger jern. Det er normalt at Hb synker svangerskapet, men 8 allerede før fødselen er veldig lavt.

Jeg vil anbefalt deg floradix som jernpreparat da det tas lettere opp i kroppen enn tabletter. Den smaker pyton, men er effektiv. Vil du ta tabletter anbefaler jeg duroferon tabletter som inneholder 100 mg jern pr. tablett.

Eggehvitestoffer på 1 + indikerer en lettere forurensning av prøven og kan skyldes utflod eller at du ikke vasket deg før prøven ble tatt.

Har man mye eggehvitestoffer i utinen kan det skyldes en begynnende svangerskapsforgiftning, men da vil du ha andre symptomer i tillegg. Jeg hadde 4+ på eggehvitestoffer, men årsaken var utflod og ingenting annet.

Skrevet

Takk orkidè

een for svar og anbefalinger. Det er vel en tabbe som har gjort at jeg først fikk vite i dag om jerngreiene.Lenge siden det ble konstatert.

Ikke rart jeg besvimer hele tiden

God jul til deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...