Gjest Skrevet 21. desember 2007 #1 Skrevet 21. desember 2007 Jeg lurer på om dere kan avkrefte eller bekrefte en følelse jeg har? Dette er sikkert blitt diskutert før, og det finnes sikkert tusen unntak, men i det store og det hele: Er det slik at jentebabyer er roligere enn guttebabyer? Jeg har en aktiv liten gutt, som sover lite og krever mye pupp. Det samme har flere av vennene mine. Mens de jeg kjenner som har jenter, har rolige babyer som sover godt. Tilfeldig?
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #2 Skrevet 21. desember 2007 Tror det.. Snupp mi sov ikke mer enn 10 minutter sammenhengende på dagen de første 8 ukene. Enten så har vi unntaket, ellers så er det en tilfeldighet.
**Frøken84** Skrevet 21. desember 2007 #3 Skrevet 21. desember 2007 har alltid følt at det er omvendt jeg.. hehe;0)
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #4 Skrevet 21. desember 2007 Jeg syns å ha hørt noe om det før.. Vi har gutt. Han var ganske urolig de første mnd. Men det var jo pga. magetrøbbel. Rammer ikke oftest kolikk gutter da? Men etter de to første mnd. så ble han kjemperolig. Alltid god tålmodighet osv. Han er veldig aktiv asså, men gråter sjeldent. Han er 9mnd. nå.
Solskinnsjenta Skrevet 21. desember 2007 #5 Skrevet 21. desember 2007 Hos oss er det omvendt Godgutten har et rolig og bedagelig vesen og er fornøyd så lenge han får mat. Han kan godt sitte lenge på fanget og bare sitte og observere. Snuppa klarer ikke å ligge/sitte i ro, elsker oppmerksomhet og spreller med alt hun har. Det skal helst være litt action rundt henne, ellers lager hun litt selv. Hun var også først til å rulle fra mage til rygg. Blir spennende å se når de beveger seg mer rundt for egen maskin...
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2007 #6 Skrevet 21. desember 2007 Her i babygruppen er det stikk motsatt. Tre sovende late guttebabyer og tre høylydte krevende aktive jentebabyer... Helsesøster her sa det var ganske normalt (?), men tydeligvis ikke Er nok helt tilfeldig!!
hit og dit Skrevet 21. desember 2007 #7 Skrevet 21. desember 2007 Nei det tviler eg på at stemmer. Det er heilt tilfeldig i vår familie og min vennekrets iallefall.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 21. desember 2007 #8 Skrevet 21. desember 2007 Det stemmer ikke her, jenta vår er en utrolig aktiv liten sak med temperament så det holder. Lite nattesøvn enda (hun er 10 mnd *gjesp*) og var kjapp til å krabbe. Tøff i trynet, står på knærne og veiver med armene så alle skal se hvem de har med å gjøre ;-) Hun fikk også kolikk, men det har vel lite med kjønn å gjøre og mer med at hun kom noen uker for tidlig.
Gjest Skrevet 21. desember 2007 #9 Skrevet 21. desember 2007 Virker som følelsen min er helt feil, gitt. Haha. Det er vel noe annet enn kjønnet til poden som er skyld i at han klatrer oppetter vegger og tak her, da:-)
lifa og Eline Skrevet 21. desember 2007 #10 Skrevet 21. desember 2007 stemmer ikke her. har jente og hun var overrolig i magen så troddde jeg ville få en rolig baby. Men den gang ei. Nå er hun snart 2 år og er mer aktiv enn gutta på hennes avd. i bhg som er 1 mnd. eldre enn henne.
Zznorkfrøken Skrevet 21. desember 2007 #11 Skrevet 21. desember 2007 Har aktiv jente som sover lite. Det varierer nok mye.
Gjest Skrevet 21. desember 2007 #12 Skrevet 21. desember 2007 Jeg har verdens roligste og snilleste lille gutt! Det sier sitt at han fra ca 3 mnd alder sov fra 21.00-09.00 (+) hver natt! Han gjør det forsåvidt fremdeles (5 mnd), men nå legger han seg kl. 20.00. Spiser en gang eller to i løpet av natta. Han er flink til å ligge på gulvet og titte og leke litt, og er veldig fornøyd med å sitte i vippestolen og følge med på det vi voksne gjør. Han kan ligge leeenge på stellebordet og bare pludre og kose seg. Han er enkel når han griner også, enten er han trøtt, sulten eller trenger ny bleie. Alle de tre en veldig enkle å rette på, så han griner sjelden mer enn 5 min i strekk. Kan med hånden på hjerte si at jeg kunne ikke hatt en roligere baby.
bompymamma Skrevet 22. desember 2007 #13 Skrevet 22. desember 2007 Har to jenter, der den ene er mer aktiv enn den andre var som baby. Men begge var like selskapssyk, og liker action. Er det ingenting som skjer, så lager vi litt leven. Men begge har sovet godt både på dagtid og på nettene. Opplading kaller vi det : )
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2007 #14 Skrevet 22. desember 2007 Jeg har gutter, den første var litt aktiv, mens de andre to var kjempe rolige og snille. Søstern har jente og hun har vært krevende fra dag 1, så det tror jeg er tilfeldig. Er iallefall ikke enig i at jenter er roligere enn gutter, og iallefall ikke når de blir eldre. Har ste datter og tante unger som er jenter og de høres. Veldig oppmerksomhetsyke.
smackazz Skrevet 22. desember 2007 #15 Skrevet 22. desember 2007 hos søstra mi er jenta meir roligere enn gutten
Gjest Skrevet 22. desember 2007 #16 Skrevet 22. desember 2007 Jeg har iallfall en liten pjokk som sover mye og krever lite. Low maintenance her i gården iallfall. Har ingen jente, så aner ikke om det er noen sammenheng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå