Gjest Skrevet 21. desember 2007 #2 Skrevet 21. desember 2007 jeg gjør det ikke - spiser ikke jordbær, skalldyr eller nøtter ettersom det er allergifremkallende for lille nurket.. greit å være på den sikre siden
Snupi27 Skrevet 21. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. desember 2007 ja, det er det.. da blir det ingen reke kveld gitt.. hehe
Gjest Skrevet 21. desember 2007 #4 Skrevet 21. desember 2007 Jeg fikk beskjed fra sykehuset at så lenge det ikke var allergi i familien så var det ikke noe problem å spise det du ønsket. (Kanskje ikke hylle i seg fårikål første dagen man kom hjem fra sykehuset da :-P) Jeg har hele tiden spist deg jeg har ønsket og pleid, eneste hensynet jeg tok var at jeg ikke spiste både jordbær og reker sammen første gang etter fødselen. Min har aldri reagert på noe av det jeg spiste :-)
Girlpower med rosahår Skrevet 21. desember 2007 #5 Skrevet 21. desember 2007 Reker, skalldyr, jordbær og nøtter er ikke allergifremkallende. Men dette er matvarer som mangen er allergisk mot, og for å unngå at småbabyer fikk alvorlige reaksjoner, ble det tidligere anbefalt/kjerringråd å ikke spise disse tingene når man ammet. Nå til dags anbefaler mattilsynet å unngå disse matvarene dersom det er allergi i familien, men det store flertallet av babyer har ikke vondt av rekemelk.
Gjest Skrevet 21. desember 2007 #6 Skrevet 21. desember 2007 Jeg har spist reker hele tiden. Se evt mattilsynets sider. Mener også at det gamle rådet kom av at en del unger reagerte på det. Men nå er altså rådet at en må prøve seg frem. Ville kanskje prøvd litt forsiktig først hvis du er i tvil?
Mamma`n_til_snupperuska Skrevet 21. desember 2007 #7 Skrevet 21. desember 2007 Ja, men det er likevel en del sjømat man bør holde seg unna - se http://matportalen.no/Emner/ammende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå