Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på ultralyd på onsdag og da fikk jeg vite at babyen ligger på tvers etter å ha ligget i hodeleie siden uke 24 (er nå i uke 34)... Noen som har erfaring med tevrrleie? Det virket på gynekologen på fødeavd. som at det ikke var så vanlig at de plutselig snudde seg når de hadde ligget i hodeleie så lenge... Så vidt jeg har forstått så fører tverrleie til keisersnitt, men er det noen som vet når den beslutningen eventuelt må tas? Litt småbekymret her nå... Får legge til at vending ikke er aktuelt på grunn av morkakas beliggenhet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Min første gutt lå i seteleie, men hadde ikke festet seg og fødselen endte i keisersnitt, uten dramatikk da. Prøvde og snu han ca to uker før termin uten hell.

Nestemann lå i tverrleie nesten hele tida, iallefall de to siste månedene og jeg spurte da etter keisersnitt, hadde han festet seg med rompa nede hadde vi gått for vanlig setefødsel, men jeg orket ikke en fødsel som kanskje hadde endt med keisersnitt. Han prøvde vi ikke å snu heller, en lege mente jeg hadde hofter som gikk litt innover så det var grunnen til at de ikke fikk snudd seg helt. Tro meg, jeg har ligget og kjent på at begge har prøvd å snu seg:-)

Så nå blir det spennende om lillejenta, som kommer i mars, blir liggende med hodet ned som hun gjør nå, men det er bare en liten uke siden hun lå andre veien, hun er litt mindre enn de to andre så langt da. Men nå blir det keisersnitt uansett da, etter de to første.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...