Gå til innhold

Barna mine har fått utslett over hele kroppen!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan det være??

De har vært litt små syke noen dager, og nå er det kommet utslett...

De er "nuppete" på en måte, men vises ikke så veldig godt. Formen deres begge er fin nå, og det virker ikke som det klær e.l..

Har tenkt på 3-dager feber, meslinger, røde hunder osv, men ingenting stemmer med symptomene....

Noen som vet hva det kan være??

Ingen av de andre barna i barnehagen som har det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en telefon til legen du, det hadde jeg i alle fall gjort.

Skrevet

Alllergisk reaksjon på noe de har spist?? tror jeg hadde ringt legen jeg også.

Skrevet

Begge mine har hatt den fjerde barnesykdommen, eller 3-dagers feber, og de hadde akkurat de symptomene du beskriver. Det er ikke alltid at det teoretiske sykdomsbildet passer med det virkelige sykdomsbildet, så det er godt mulig at det er det de har. Eventuelt kan det være den femte barnesykdommen.Uansett bør du ta kontakt med legen for sikkerhets skyld. I forhold til den femte barnesykdommen, så kan denne være farlig for deg hvis du er gravid og ikke tidligere har hatt den (uten å prøve å skremme deg...).

Skrevet

Det går skarlagensfeber i Oslo nå.. Vet ikke om dette gjelder resten av landet.

De får da feber og utslett over hele kroppen, i tillegg til veldig hvite tunger.

Ta en tur til lege for å sjekke hvis du er usikker

Skrevet

kan bare være "feberutslett.."

Skrevet

Sønnen min hadde skarlagensfeber, men da var tunga rød...han hadde litt feber og fikk svak utslett på overkroppen. Legen var faktisk usikker på om det var skarlagensfeber siden tunga bare var litt rød, men han testet likevel og den var positiv. Fikk antibiotikakur, 10 dager, for at han ikke skulle få det tilbake.

Skrevet

Takk for svar alle sammen.

Har vært til legen nå, og han sa det var begynnende brennkopper. Skal bare vaske dem 3-4 ganger pr dag med lactasyd såpe.

Trengte ikke antibiotika..

Gått å høre at det ikke var noe alvorlig iallefall.. Ikke noe morro når det er noe med barne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...