Gå til innhold

ditt BESTE juleminne!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble så utroolig trist av å lese den om de verste minnene, så tenkte at vi må jo nesten ha en motting og?

Mitt beste juleminne er fra 2003. Det året ble mamman min alvorlig syk og vi fikk beskjed om at hun kom til å dø innen et par uker. Dette var i sommerferien. Fra September til November bodde hun langt unna på et rehabiliteringssenter, så den jula hun var hjemme var utrolig spesiell! Vi var hos tanta og onkelen min og alle barna deres, og i stedet for at gavene var det viktigste (var en del barn på den tiden) var kosen og maten og den gode hyggelige samtalen det som sto høyest! Og det at mamman min satt ve siden av meg og pappann min og smilte var det aller viktigste for meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så trist, men alikevel så fint. Mitt beste juleminne ja... det er mange å ta av, men tror dette året kommer til å toppe alt. Jeg er gravid, lykkelig med min mann og vi skal holde julefaten for familien i vårt eget hus for første gang. Det er stor stas! :)

Ellers så er det høydare hver julaften klokken 11 på formidagen når Tre nøtter til Askepott begynner. Da er jentene i familien samla foran sofan et par timer med godis og frukt før vi inntar kjøkkenet for alvor. :)

Skrevet

Alle minnene er så fine, men en står veldig fast i hodet mitt..

Var da cdspillere hadde kommet til verden, jeg og broren min hadde hatt lyst på det i et halvt år.. Pappa var forderdelig syk den tiden, da han var på sitt verste(hjertesykdom som endte med hjertetransplantasjon), så vi hadde nesten ikke penger til mat osv.. Så jeg og broren min hadde fått den beskjeden om at det desseverre ikke ble noen gaver på oss i år for vi hadde så dårlig råd og det skjønte vi veldig godt selv om vi var litt små. Men pappa klarte å fikse noen penger så vi hadde en fin julaften. Mamma kom gåenes inn med en cd spiller til oss hver etter vi hadde pakket opp alle julegavene. Husker jeg grien hele kvelden for jeg var så glad..

Skrevet

....og der hubælja eg -så trist og alikavel så rørande.

Skrevet

Mitt beste juleminne så langt er julen 2005, det var første jula etter at jeg flyttet fra eksen, og den første jula jeg virkelig kunne slappe av hjemme med familien på flere år. Kanskje litt trist, men utrolig flott å tenke på :)

Men jeg utelukker ikke at årets jul blir en skikkelig høydare!! Min kjære sambo skal være med hjem til min familie, og vi skal fortelle mamma og pappa at de skal bli besteforeldre :)

Skrevet

HEi!

Jeg har ikke ET spesilet minne fra En jul, men da jeg var liten og vi feriet julaften med bestemor og bestefar (annet hvert år hos dem og oss), så var det alltid slik at 1.juledag så våknet alltid bestefar og jeg først, da satt vi sammen i stua og spiste sjokoladen som var på bordet fra kvelden før :o) Noblesse var alltid på plass, og var min favoritt! Desverre har jeg ikke funnet den på mange år :o( (det var en sånn avslang boks med tynne sjokolade flak med litt sånn crips....mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm)

Skrevet

Blomst!!! Du får tak i den på grensa i Sverige! Den er bare såå god og for meg også bringer den fram mange gode barndomsminner. Pleier alltid å kjøpe meg en boks når jeg er i Sverige.

Skrevet

Jeg sier som Blomst, har ikke ET spesielt minne. For meg er hver jul like spesiell!:)

Men det som jeg husker aller best fra da jeg var lita jente, var det å våkne på julaften. Hos oss var det en tradisjon at på lille julaften ble juletreet hentet inn og slikt men ikke mer enn det, så når jeg om min bror la oss på kvelden var det liksom ingenting som gjorde at det lignet på jul men når vi våknet julemorgen!!! Det var helt utrolig!!:) Akkurat som i filmer og eventyr! Overalt var det nisse, røde duker, masse pakker og et kjempe stort, fint tre med masse pynt å lys. Hver julemorgen var vi like overasket og glad, å sto lenge å stirret på alt som gjorde det så magisk!!:) Og foreldre satt i godstolene litt før trøtte enda, etter å ha pyntet til laaangt på natt:) hehe.. Dette glede jeg meg til at mine unger skal få oppleve:) Virkelig en tradisjon jeg kommer til å beholde:) Oj, ble litt langt men er virkelig så spesielt:) Goood Juuul!:)

Skrevet

Jeg ser for meg at denne julen kommer til å bli min beste jul.

En jul i et nytt hjem,den første med min samboer og så venter vi en liten baby kan det bli bedre.

I år blir vi en stor familie som skal ferje jul sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...