tonemelone Skrevet 21. desember 2007 #1 Skrevet 21. desember 2007 Jeg har nå begynt å gi grøt (er oppe i 7-8 skjeer) og ca samme mengde sviskemos. Dette får han til kveldsmat i seks-tiden. Til maten får han litt vann, men han vil ikke ha så mye. Og så får han mme til han ikke vil ha mer... MEN, nå har han begynt å våkne i ni-tiden, og gråter, nærmest hyler, og gir seg ikke før jeg tar ham opp og gir ham mer mme.... Hvorfor det? Tidligere har han jo klart seg frem til midnatt. Nå skal han ha et måltid til i ni-tiden, og så våkner han også og skal ha mer mme rett over midnatt. Noen som vet hvorfor han virker mer sulten etter grøt?
Moi 32 Skrevet 21. desember 2007 #2 Skrevet 21. desember 2007 Jeg tipper han ikke er mer sulten, men at magen jobber fælt med maten og dette vekker han, og når han så først har våknet merker han at han muligens er litt sulten om han kjenner godt etter.. Mitt tips: gi han grøt lengre tid før legging og/eller ro han ned med smokk og stryk når han våkner. IKKE plukk han opp! Og send aller helst pappa inn!
tonemelone Skrevet 21. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. desember 2007 Høres logisk ut... :-) Men lengre tid før legging? Han får kveldsmat i seks-tiden og sju er han veldig klar for senga... sutrete og veldig trøtt. Han sover 2 økter om dagen, fra rundt ti til ett-to. Og fra to-tre til fem-seks. Skal jeg holde ham lenger oppe? Korter jeg ned på den siste soveøkten, blir han innmari grinete i seks-tiden, men umulig å legge likevel...
2-barns mor Skrevet 21. desember 2007 #4 Skrevet 21. desember 2007 Min erfaring er at det ikke er så lurt å begynne å gi grøt og gi dette tett opp til kvelden. Som hun over sier så må magen vennes til fast føde. Kan du ikke heller gi han grøt tildligere på dagen da og så heller gi hun skikkelig med melk til kvelden?
tonemelone Skrevet 21. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 21. desember 2007 Stakkars gutten min, dette har jeg ikke tenkt på! Har bare hørt at dersom vi skal få ham til å sove bedre om natten, så skal han få grøt til kveldsmat. Da blir det grøt og sviskemos mellom de to soveøktene på dagtid frem til han skal begynne med middagsglass... :-)
Moi 32 Skrevet 21. desember 2007 #8 Skrevet 21. desember 2007 Joda, tonemelone, de sier så. Men langt de fleste jeg snakker med så er ikke den noen god løsning i starten. Gi han midt på dagen en gang til magen har roet seg du!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå